بهترین منبع تغذیه کامپیوتر کدام است؟ معرفی 10 تا از بهترین پاورهای کامپیوتر 2021 نارستان

در نظر داشته باشید اگر می‌خواهید کامپیوتری با قوی‌ترین سخت‌افزار روز تهیه کنید، بهتر است جانب احتیاط را گرفته و پاوری چند ریله بخرید. پاور کامپیوتر یا منبع تغذیه کامپیوتر، قطعه ای از یک کامپیوتر است که جریان برق AC را دریافت نموده و آن را به جریان DC با ولتاژهای مورد نیاز مادربرد و دیگر قطعات داخلی کامپیوتر تبدیل می کند.. منبع تغذیه کامپیوتر درون کیس کامپیوتر تعبیه شده و دارای فن خنک کننده است که توسط آن، دمای قطعه کنترل می گردد.

منبع تغذیه کامپیوتر Green مدل GP300A-ECO REV3.1 ا Green GP300A-ECO REV3.1 Power Supply

البته پاورهایی با توان کمتر هم می‌توانند نیاز شما را کاملاً برطرف کنند و همه کاربران نیازمند پاورهای چندصد واتی نیستند. به‌طور کلی پاورهایی با تمام بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ وات برای اکثر کامپیوترهای شخصی دسکتاپ مناسب هستند. کلید ریست کامپیوتر هم مثل کلید پاور دو رشته سیم داره که اونم داخل همین پین ها میره . به این پین ها در مجموع میگن Panel پنل ( روی مادربورد هم نوشته ) و یا Front Panel .

کولر مستر در مشخصات منبع تغذیه‌ی خود اطلاعاتی از نوسان ولتاژ ارائه نمی‌کند. البته بررسی‌های موجود در رسانه‌های فناوری، نوسان را برای منبع مورد بررسی، حداکثر ۰/۰۴۲ ولت (۴۲ میلی‌ولت) بیان می‌کنند. نام‌گذاری و برچسب‌گذاری منابع تغذیه عموما باتوجه به حداکثر توان آن‌ها در تأمین برق انجام می‌شود. به‌عنوان مثال نمونه‌ی مورد بررسی در این مقاله توانایی تأمین حداکثر برق ۶۵۰ وات دارد. منابع تغذیه با توان تأمین برق پایین‌تر هم در بازار وجود دارند و لزوما نیازی به خرید منابع با قدرت بالا برای همه‌ی کاربردها نیست. این قطعه شاید به نظر مهم نیاید اما قطعه تاثیر گذاری در عملکرد درست سیستم است.

منبع تغذیه کامپیوتر ام اس آی مدل MAG A650BN ا MSI MAG A650BN Power Supply

تنها چیزی که معمولا دوست داریم ببینیم استفاده از یک روش مناسب برای تست عملکرد مناسب فن است. فن با هر بار روشن شدن منبع تغذیه برای مدت کوتاهی می چرخد اما ما می خواهیم Corsair یک دکمه تست فن را اضافه کند درست مانند واحدهای RMi. مطابق با استاندارد، طراحی مدار، کیفیت قطعات داخلی و دور فن به گونه ای باشد که باعث بالا رفتن عمر مفید منبع تغذیه گردد.

دسته بندی نتایج

ممکن است عرض و ارتفاع تمام کیس‌ها یکسان باشد؛ اما برخی از کیس‌ها بلندتر یا کوتاه‌تر از میزان استاندارد هستند. واژه پاور (Power) در زبان انگلیسی به معنای نیرو است و می‌توان با استناد به همین یک کلمه گفت که پاور برای تأمین نیروی قطعات مختلف استفاده می‌شود. پاور SFX-L مدل بزرگ‌تر SFX است که همچنان می‌تواند در کیس‌های کوچک مانند Micro-ATX قرار بگیرد.

  • در نتیجه باید برای خرید پاوری اقدام کنید که تهویه مناسب و طراحی خوبی داشته باشد.
  • حتی بعد از انتخاب تولید کننده مورد نظر خود، باید هر کدام از پاورهای آن تولید کننده را جداگانه بررسی کنید.
  • برای مثال در استاندارد تیتانیوم، ۹۴ درصد بهره‌وری تحت شرایط فشار زیرِ‌ پنجاه درصد انتظار می‌رود.
  • شما می‌توانید با مراجعه به سایت مبیت، علاوه بر مطالعه نقد و بررسی انواع محصولات، در جریان نظرات خریداران سابق نیز قرار بگیرید و از همه مهم‌تر، قیمت‌ها را مقایسه کنید تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.