سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

اما به هر حال اگر این فرایند را اصولی و دقیق انجام دهید، نتیجه آن را پس از مدتی دریافت خواهید کرد. بهینه سازی برای موتورهای جستجو گام بزرگی برای پیشرفت کسب و کار شما خواهد بود. اینکه بدانید کاربران چه کلماتی را در گوگل جستجو می‌کنند، جزء حیاتی‌ترین چیزهاییست که برای بهینه‌سازی سایت به آن احتیاج دارید. تحقیقی که اساس بازاریابی دیجیتال را شکل می‌دهد و بدون انجام آن قطعاً نمی‌توان در فعالیت‌هایی مثل سئو و بازاریابی محتوا موفق بود.

علاوه بر این، ارائه محتوای ترند و تازه سازی مداوم آن می تواند ورودی بسیار بالایی را به سایت شما روانه و از طرفی اعتماد گوگل را هم جلب کند. یکی از اصلی ترین آپدیت های گوگل که در سال 2011 عرضه شد، جهت کاهش رتبه صفحاتی با محتوای تکراری، کم ارزش و کپی بوده است. 2007- گوگل جستجوی جهانی را ایجاد کرد و لیستی از اخبار، تصاویر، ویدئو و … را به وبسایت خود اضافه کرد. 2004- مایکروسافت که قصد نداشت از بازار پر رقابت و البته پر پول موتور های جستجو عقب بماند، موتور جستجو MSN را راه اندازی کرد.

  • از طرفی برای یک مجله اینترنتی یا سایت خبری که تبلیغات مهم‌ترین منبع درآمدش است، میزان بازدید روزانه و زمان حضور کاربران در سایت مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد است.
  • سعی کنید از کلماتی که هم کانسپت کلمه کلیدی مقاله هستند، در هدینگ‌ها استفاده کنید تا به این طریق به سئو سایت و صفحه خود کمک کنید.
  • موفقیت در سئو همانند بالا رفتن از یک نردبان است و با پیمودن هر پله شما تجربه و دانش لازم برای قدم های بعدی را کسب میکنید.
  • کارشناسان سئو پس از ارزیابی وضعیت سایت و رقابت در حوزه مربوطه می‌توانند زمان و هزینه لازم برای سئوی سایت را تخمین بزنند.

با توجه به تغییرات گوگل در سال های اخیر، گوگل مسئله نمایش سایت در دستگاه های موبایل را در اولویت قرار داده است. بنابراین در صورتی که وب سایت شما در دستگاه های موبایل به خوبی مشاهده نشود، احتمال کاهش رتبه در جستجوهای موبایلی وجود دارد. در حالت کلی با روند رو به رشد استفاده از دستگاه های موبایل، بهینه سازی وب سایت برای آنها امری ضروریست. علاوه بر پیشنهادات کلمات کلیدی، این ابزار می تواند دشواری کلمات کلیدی در کسب رتبه را محاسبه کرده و به شما در تجزیه و تحلیل صفحه نتایج جستجو کمک کند.

سئو کلاه سیاه (black hat SEO)

در نهایت این اطلاعات را در یک پایگاه داده عظیم ذخیره یا اصطلاحا ایندِکس (Index) می‌کنند. رپورتاژ نوعی محتوا متنی به همراه تصویر یا ویدیو که در قالب یک گزارش آموزنده یا خبری در وبسایت‌های دیگران انتشار و از آن محتوا به صفحات هدفمند خود لینک داده می‌شود. درست حدس زده‌اید، رپرتاژ نوعی بک لینک است که به سایت ما وارد می‌شود.

انکر تکست باید مرتبط با موضوع صفحۀ لینک شده باشد.

پدر تمام موتور های جستجو، با نام Archive توسط Alan Emtage دانشجوی دانشگاه مک گیل در مونترال و سال 1990 (تنها یک سال پس از ایجاد WWW) اختراع شد. با این حال Archive توانایی نشان دادن اطلاعات محدودی مانند لیست بندی ها بود و توانایی نمایش محتوا به مخاطب را نداشت. در کل کارهایی که برای سئو انجام می‌شود را به بخش‌ها یا حوزه‌های مختلفی تقسیم می‌کنند. یک نوع تقسیم کار متداول، تقسیم کارهای داخل سایت و بیرون سایت و مسائل فنی سایت است.

شناسایی پرسونا و محتوای مورد نظر او

سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

لینک راهی است که کاربران از‌طریق آن، می‌توانند بین صفحات اینترنت پیمایش کنند. بک لینک‌ها فاکتور حائز اهمیتی برای موتور‌های جستجو، در تعیین اینکه کدام سایت‌ها برای چه کلمات کلیدی رتبه بهتری بگیرند، هستند. لینک‌سازی یکی از عمده تکنیک‌هایی است که در بهینه سازی موتور‌های جستجو (سئو) بکار می‌رود. لینک‌ها برای موتور‌های جستجو، نشانه این هستند که سایت شما مرجع با ارزش و با کیفیتی در یک حیطه خاص است و مطالبی قابل استناد در خود دارد. به همین خاطر، سایت‌هایی با بک لینک‌های بیشتر، جایگاه‌های بهتری نیز بدست می‌آورند.

توسط گلستان

گلستان عبدی