هوشمند سازی ساختمان چیست؟ تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و BMS مرکز کنترل ایران-خانه هوشمند آکو

اگر شما نیز مایل به هوشمندسازی ساختمان خود منطبق با جدیدترین پروتکل های استاندارد و یکپارچه سازی سیستم های خانگی برای بالا بردن سطح کیفی زندگی خود و خانواده تان هستید گروه ام اچ کنترل آماده یاری رسانی به شماست. طبیعتا استفاده از پنل مرکزی هوشمند در هوشمندسازی ساختمان منجر به بالا رفتن هزینه هوشمند سازی خواهد شد. در صورتی که هدف ایجاد صرفه اقتصادی باشد استفاده از پنل مرکزی جای خود را به نمایشگرهای لمسی می دهد. علاوه بر این که قادر به کنترل از راه دور و سفارشی کردن هستند، سیستم‌های روشنایی هوشمند، مانند Hue از شرکت تجهیزات روشنایی فیلیپ ، می‌تواند تشخیص دهد چه زمانی ساکنان در اتاق هستند و نور را به صورت نیاز آن‌ها تنظیم می‌کند.

سیستم صوتی و تصویری هوشمند چه ویژگی هایی دارد؟

از این به بعد از هرکجای دنیا می توانید به راحتی سیستم های الکتریکی را با موبایل کنترل کنید. تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص را درکنار خود داشته باشید . مرحله آخر- در نتیجه با استفاده از متخصصین و کارشناسان آن را پیاده سازی و اجرا کنید .

پروژه هوشمندسازی ساختمان مسکونی – تهران شیخ بهائی

اگرچه در حالت عادی تنها به اثرات منفی آلاینده ها بر انسان توجه می شود، اما اثرات آلودگی هوا تنها به انسان محدود نمی شود. مواد آلاینده می توانند بر انسان، گیاه، مواد، اشیا و محیط زیست جانبی تاثیر مستقیم بگذارند. طبق آمار های منتشر شده در سال ۱۳۹۳ میزان انتشار گاز های گلخانه ایی بخش ساختمان حدود ۲۲.۸٪ می باشد که در نوع خود قابل تامل است. به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک و آینه کاری و پارتیشن بندی و گرمایش از کف. مدیریت مبتنی بر بیمارستان فقط برای بیماری حاد نمیتواند در منزل انجام گردد.

هوشمند سازی ساختمان چیست؟ تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و BMS مرکز کنترل ایران-خانه هوشمند آکو

اتحادیه Z-Wave یک کنسرسیوم بین المللی از تولیدکنندگان که دستگاه های فعال Z-Wave را ارائه میدهد است. کنترل Z-Wave تقریباً به هر دستگاه الکترونیکی در یک خانه میتواند اضافه شود . برای دستیابی به یک محیط خانه هوشمند واقعی، دستگاه های هوشمند مورد نیاز هستند. و علاوه بر این، این نوع دستگاه ها باید به یک زبان و در یک کانال مشترک صحبت کنند. تصور کنید در یکی از روزهای گرم تابستان ، زمانیکه از محل کار به منزل خود برمیگردید قطعا دوست دارید به محض رسیدن شاهد یک شرایط مطلوب باشید . قطعا با روشن کردن کولر منزل و تنظیم روشنایی اتاق خود و یا گوش دادن به یک موسیقی ملایم .

شما در این دوره با توجه به نیاز مشتری یاد می گیرید کدام سیستم را انتخاب کرده و برای مشتری خود طراحی و اجرا نمایید. تلاش تیم تپ لایف این است که انواع ساختمان هوشمند را با کیفیت بالا و در عین حال هزینه‌ای معقول برای شما پیاده سازی کند. همچنین پروتکل مورد استفاده تپ لایف، Z-Wave است که حتی برای ساختمان های ساخته شده هم کاربرد دارد. زمانی با مشورت شما تعیین شده و همکاران ما برای بازدید از مکان اجرای پروژه اعزام می‌شوند. هدف از این کار بررسی فنی و انتخاب مناسب‌ترین پروتکل هوشمندسازی برای شما است.

X-10 یکی از اولین پروتکل هایی هوشمند سازی ساختمان بود که در خانه های بومی مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1975 توسط پیکو الکترونیک برای انتقال داده ساختمان هوشمند از طریق سیمکشی خط برق خانگی طراحی شده است. بنابراین هر تولید کننده می تواند دستگاه های توانمند X-10 خود را توسعه دهد. اما موظف است از مدارهای شرکتی که در ابتدا استاندارد تولید کرده استفاده کند. این زمانی اتفاق می افتد که دستگاه های موجود در یک شبکه را می توان با توجه به رویدادهای تعیین شده مشخص برنامه ریزی و کنترل کرد.

پروتکل ارتباطی:

این سیستم ها وضعیت هر یک از دمپرها و شیرها را تعیین می کنند و همچنین مشخص می کنند که هر فن، پمپ و چیلر با چه سرعت و ظرفیتی کار کند. با بهره‌ گیری از این قابلیت قابل تنظیم کنترل کننده های دیجیتال، در حال پیشرفت در زمینه اتوماسیون ساختمان ها هستیم. ترموستات یکی از اجزای مهم ساختمان هوشمند است که وظیفه تنظیم دمای هوای داخل را بر عهده دارد. ضرورت دارد در هوشمند سازی ساختمان و تنظیم بهینه ی هوای فضا از ترموستات استفاده شود. وقتی صحبت از محافظت از ساختمان یا کسب و کار یا ساکنین آنجا باشد، سیستم های کنترل دسترسی یکی از راه حل های مناسب برای این کار هستند.

  • در هوشمندسازی ساختمان ها اجرای سیستم های سرمایشی و گرمایشی در دو نوع مرکزی نظیر بویلر ، چیلر ، پمپ ، برج خنک کننده و …
  • اما در صورتی که این روش بر روی ساختمانی ساخته شده، اعمال گردد، هزینه های گزافی بر روی دست کارفرما خواهد گذاشت.
  • در این روش یک تابلوی مرکزی وجود دارد که سیم ­ها و کابل­ ها برای تجهیزات مختلف از آن انشعاب می­ گیرند و به بخش­ های مختلف منزل کشیده می­ شوند.
  • در رایزردیاگرام ها تعداد طبقات ساختمان، ارتفاع ساختمان و نحوه جانمایی کانال ها در بین طبقات مشخص می شود.
  • هوشمند سازی منزل با زنگ درب هوشمند امری مقرون به صرفه و مناسب به شمار می رود.
مشخصات Zigbee، قابلیتهای شبکه کامل Mesh را برای پشتیبانی از هزاران دستگاه در یک شبکه واحد ارائه خانه هوشمند تهران میدهد. این برنامه برای محیطهای بدون فرکانس رادیویی که بطور معمول در مسیر اصلی برنامه های تجاری وجود دارد، طراحی شده است. خدمات امنیتی ارائه شده شامل روشهایی برای ساخت و انتقال کلید، محافظت از فرمت و مدیریت دستگاه است. در این مقاله برخی پروتکل ها، استانداردها و فناوری های موجود در دسترس برای هوشمند سازی ساختمان بررسی شده است و به طور جامع چندین موضوع اصلی را برای اهداف مقایسه ای تجزیه و تحلیل می کند.

توسط گلستان

گلستان عبدی