گل لاله به همراه معرفی انواع گل لاله پوپونیک | flowerbook

پیاز ها باید در عمق 4 سانتیمتر الی 20 سانتیمتر کاشته شوند زیرا اندازه درشتی دارند. نیازمند خاکی با زهکش بسیار خوب مخلوطی با یک قسمت شن +یک قسمت خاکبرگ بستر سبک می باشد. گل لاله خواص دارویی هم دارد که به بعضی از آنها اشاره می کنیم. یکی از انواع زود گل دهنده است با ظاهری نسبتاً کوتاه در 15 تا 45 سانتی متر می باشد. یک ویروس به نام Tulip Breaking Virus در لاله به نام ویروس شکستگی گل لاله وجود دارد. این گیاه بدلیل پیازدار بودن به آبیاری بیش از حد حساس است.

به محض رخ دادن مرگ موقتی، گیاه پژمرده شده و مواد مغذی مجدد به پیاز بر می‌گردند و در آنجا برای بهار بعدی ذخیره می‌شوند. هرگز این برگها را تا زمانی که کاملا قهوه‌ای نشده‌اند از گیاه جدا نکنید. کاشت بذر مدت زمان زیادی(حدودا 5 سال) می‌خواهد و معمولا در منزل انجام نمی‌شود. این روش برای تولید واریته‌های جدید گل لاله کاربرد دارد. توان در این مدت با پوششی پلاستیکی روی سطح گلدان را پوشاند تا بستر کاشت رطوبت خود را حفظ کند.

بیماری کورشدن گل لاله گل دهی شروع می شود اما در مراحل بعدی رشد، گل باز نخواهد شد و در مرحله‌ی بعد از شروع گل ها شروع به ریزش می کنند. سقط و مرگ گل لاله می تواند یک گل یا قسمتی از آن گل می باشد. درحالیکه گل‌های لاله پرورشی جام گل بزرگ‌تری داشته و در تنوعی از رنگ‌های زرد، قرمز، نارنجی، بنفش و سفید دیده می‌شوند. بعد از ریختن گل ها که معمولا در اواخر بهار است، میزان آبیاری را به یکبار در هفته کاهش می دهیم تا برگ و ساقه زرد شوند.

پیاز گل لاله قرمز

هلند تولید کننده اصلی مجله خبری کتاب گل دنیا میباشد به طوریکه در سال 3 میلیارد شاخه از این گل تولید مینماید که اغلب صادر میشوند. در مرکز گل یک تخمدان بطری شکل سه حجره‌ای وجود دارد که هر حجره شامل تعداد زیادی تخمک است. در بالای تخمدان نیز یک کلاله سه قسمتی قرار گرفته که دانه‌های گرده به آن می‌چسبند.

  • در واقع گل لاله از ایران به ترکیه برده شده و از آن جا به سراسر جهان رسیده است.
  • قبل از کاشت بایستی از کیفیت خوب و بالای خاک مورد نظر اطمینان حاصل کنید.
  • گلبرگ ها خوراکی هستند و طعم شیرینی دارند – آنها را به تزیین عالی برای کوکتل، کیک و موارد دیگر تبدیل می کند.
  • اگر گلهای زیبای لاله را خرید کردید می توانید مطلب چیدمان گلهای لاله در گلدان به زیباترین حالت ممکن را مطالعه کنید و از این گلها بر سر میز شمام خود لذت ببرید.

پس از باز شدن گل‌ها می‌توان در داخل منزل در هر محلی قرار داد. گل لاله از سه گلبرگ و سه کاسبرگ که تا حدودی یکدیگر را می پوشانند تشکیل شده است. هم درون و هم بیرون گل کاملاً رنگین است و در میان گل لکه ای دیده می شود که بسیار زیبا است و چشم گل نامیده می شود و تمام زیبایی گل لاله مربوط به این قسمت است.

در نواحی خیلی سرد و مرطوب پیازهای لاله باید از خاک بیرون آورده شده و جهت کاشت دوباره در پاییز در انبار نگهداری شوند. زیر درختان برگریز که نصف روز سایه‌است، به خوبی رشد می‌کند. خاک مناسب برای کاشت خاک‌های شنی و رسی به همراه کمپوست است، کمپوست باعث نرم شدن خاک می‌شود. انواع لاله با توجه به مباحثی که در گیاه شناسی وجود دارد می تواند به صورت لاله‌ های پرورشی و لاله‌ های خودرو تقسیم‌بندی گردد. لاله‌ هایی که ساقه گل دهنده بلندی دارند یکی از انواع این گل زیبا است که می توان در تقسیم بندی برای این گل در نظر گرفت.

بیش از 3000 نوع لاله وجود دارد

به طور کلی باید در نظر بگیرید که این گیاهان به هوای سرد بیشتر علاقه دارند تا هوای گرم. از آنجایی که هوای گرم باعث می شود شانس گلدهی آن ها پایین بیاید، بهتر است محیط را، به خصوص در روزهای نزدیک شروع گلدهی، برای آن ها خنک نگه دارید. بهترین درجه دما نیز برای فصول بهار و تابستان 15 تا 20 درجه و برای نگهداری از پیاز 5 تا 10 درجه است. همچنین از آنجایی که این گل علاقه چندانی به رطوبت ندارد لازم نیست هنگام نگهداری از گل لاله محیط را مرطوب کنید و یا از اسپری آب بر روی برگ های آن استفاده کنید. پیاز لاله در زیر سطح خاک قرار دارد و تنها قسمتی از گیاه است که در شرایط نامساعد مانند تابستانهای گرم و زمستانهای خیلی سرد نیز به زندگی ادامه میدهد. قسمت کلی پیاز تقریبا از برگهای رشد نیافته ضخیم و کم رنگ بصورت لایه‌های مطبق به نام فلس تشکیل یافته که آب و غذا در این فلسها ذخیره میشود.

http://agriculture-na.ir

در بسیاری از منابع منشا گل لاله را از ایران می‌دانند و شرایط جغرافیایی و آب و هوایی ایران امکان رشد مناسبی برای گل لاله فراهم می‌کند. لاله‌ها بطورکلی در چهار طبقهٔ کلیِ زود گل‌دهنده، میان‌رس، دیر گل‌دهنده و گونه‌ها قرار می‌گیرند. اگر گل لاله را از شاخه آن جدا کنید و به صورت مرتب و درست از آن نگهداری کنید، می‌توانید این گل شاخه بریده را بیشتر از ۱۰ روز در آب، نگهداری کنید.

روش تکثیر گل لاله در باغچه

با کاشت پیاز گل لاله قرمز رقم Red Impression تا حدود 5 سال شاهد رشد، نمو و گلدهی این گیاه هستیم. اما این را نیز در نظر بگیرید که گاهی به دلایل مختلف نمی توانید مشکلات مختلف آن را حل کنید یا از پیاز آن مراقبت و نگهداری کنید. در چنین شرایطی می توانید با خرید بسته ی یک ماهه گل و گیاه و باغداری می توانید از مشاورین جوانه بان برای این منظور کمک بگیرید.

توسط گلستان

گلستان عبدی