گل لاله، معرفی+ نگهداری+ نماد+ عکس کافه گلدون | flowerbook

از آنجایی که این گل آب مورد نیاز خود را در فضای باز از بارندگی دریافت می کند، بهتر است بیشتر با طرز نگهداری از لاله در آپارتمان آشنا شویم. در این مورد نیز باید به شما بگوییم لازم است تا خشک نشدن خاک گلدان به آن آب ندهید و برای مراقبت و آبیاری فصل خواب و استراحت گل را نیز در نظر بگیرید. بهترین مقدار برای این منظور نیز دو بار در هفته در زمان گلدهی و کمی پیش از آن، و نصف این میزان برای فصول سرد سال است. در اولین قدم برای کاشت این گیاه باید پیازها را به مدت 5 دقیقه در محلول قارچکش کاپتان و سم کاربندازیم غوطه ور کنید. این عمل منجر می شود که بیماری های قارچی احتمالی موجود در پیازها از بین برود.

نیازهای محیطی[ویرایش]

در ته گلدان باید مقداری شن ریخت تا عمل زهکشی به خوبی انجام شود. پیازها نباید با جداره گلدان بطور مستقیم در تماس باشند.عمق کاشت پیاز لاله در گلدان حدود 2 سانتی متر باید باشد. آبیاری باید در حد معمول انجام شود زیرا آبیاری زیائ باعث پوسیدگی پیاز ها می شود، البته آبیاری بعد از کاشت باعث می شود پیاز ها رشد خود را شروع کنند. اما تا زمانی که گیاه برگ نداشته باشد عمل آب دهی را لازم نیست. در این مدت برای تامین آب پیاز ها، با پوششی پلاستیکی روی سطح گلدان محیطی مرطوب برای گل فراهم کنید.

برای نگهداری و تکثیر باید این موارد را در نظر داشت

پیاز لاله نیز در چرخه زندگی خود به دماهای خاصی نیاز دارد تا نیاز سرمایی آن برطرف شود که اطلاعات لازم در مورد این مسئله در قسمت چرخه زندگی این گیاه آورده شده است. این به لاله های شما کمک می کند تا حداکثر قد و اندازه گل خود را بدست آورند. لاله ها در آفتاب نیم روزه و زیر درختان برگریز نیز عملکرد خوبی دارند.

گل لاله دو رنگ

پاره ای دیگر که کوچکترند، گل را در صعود خویش به سوی خورشید و در طول ساقه ای ساده یا منشعب ونسبتاً صاف و کشیده همراهی می نمایند. سیتی گل با نام سابق گلسرای بهشت از سال 1399 فعالیت خود را آغاز کرده و سعی دارد نیازهای شما را در سریع ترین و بهترین شکل ممکن برآورده کند. اگر قصد خرید گل و گیاهان زینتی ارزان و همچنین دسته گل، سبد گل و گل رز جاودان را دارید، می توانید بدون واسطه از ما خرید کنید. اجازه دهید تا حدود 6 هفته پس از گلدهی برگها روی گیاهان باقی بمانند. لاله ها برای جمع‌آوری انرژی برای شکوفه های سال آینده به شاخ و برگ خود نیاز دارند!

  • بعد از خرید گل ها و در فاصله ی رسیدن به خانه، آن ها را در دستمال یا روزنامه ی مرطوب بپیچید چون گل ها نباید در مدت طولانی بدون آب بمانند.
  • پوسیدگی انتهایی (در اثر قارچ فوزاریوم اوکسیپوروم) موجب شاخ و برگهای قرمز، ریشه کم و پیازهای پوسیده میشود.
  • رنگ، بو و شکل ظاهری آن ها باید میزان کیفیت بالای پیازها را نشان دهد.
  • اما این رقم از لاله برای اولین بار توسط دکتر Lefeber در هلند تولید شد.

شپشک آرد الود از برگسار و غنچه های گیاه تغذیه می کنند. برای زهکشی بهتر گلدان لایه زیرین گلدان را با سنگریزه پر کنید. لاله امپراطور با نام علمی Tulipa fosteriana‌ و نام انگلیسی Emperor است. ارتفاع آن تا 30 سانتی‌متر و ارتفاع گونه‌های خودرو آن کمتر از 20 سانتی‌متر است.

در آن زمان گل فوق العاده محبوب بود و تجارت سوداگرانه پیاز لاله توسعه یافت. آن روزها می‌توانستید یک خانه کامل کنار کانال در آمستردام به قیمت یک پیاز گل لاله بخرید. یک دسته زیبا از لاله ها اکنون فقط چند پوند قیمت دارد، اما نمادگرایی ارزش بیشتری پیدا کرده است. همه ما حداقل هنگام مسافرت به دشت های سبز ایران یا در گلفروشی های خاص گل لاله را دیده ایم. خواستگاه این گل های سه گلبرگی، مناطق معتدل رو به سرد است که رطوبت چندانی نیز ندارند. این گیاهان که از طریق پیاز رشد می کنند، بر اساس میزان گلدهیشان، در سه دسته مختلف زود گلده، گل دهنده در اواسط فصل، دیر گل دهنده جای می گیرند.

در زمان های ابتدایی که این گل زیبا را به کشور هلند بردند بسیار مشهور گشت و قیمت آن نیز بالا بود. این گل که زیبایی بسیاری دارد در ابتدا از کشور عزیز ما ایران نمو و رشد یافته است. تا اینکه گل لاله در اوایل سال 1554 م توسط امپراتوری عثمانی به اروپای شرقی منتقل شد و در سال 1562 به هلند نیز رسید. هلندی ها به دلیل زیبایی شیفته این گل شدند و شروع به کاشت و پرورش این گل نمودند. زهکشی درست خاک این گل به این دلیل است که از پوسیدگی پیاز گل لاله جلوگیری گردد. کشور ایران از جمله مناطقی است که مکان رویش انواع گل لاله به دلیل شرایط مساعد جغرافیایی خود می باشد.

اگر میخواهید در داخل خانه به پرورش لاله بپردازید بایستی نوعی لاله را که متناسب با آن محیط است انتخاب نمایید. برای این که گل های لاله خود را زودتر به فروش برسانید می توانید در شرایط نگه داری آنها تغییراتی ایجاد کنید. هم چنین می توانید از گیاهانی که ساقه گلشان از ارتفاع کمتری برخوردار است استفاده کنید . بیش از 3000 گونه از لاله به صورت پرورش و کشت انتخابی تولید گشته‌اند. در منطقه‌هایی که آب و هوای آن ها سرد است گل لاله به صورت دائمی می باشد.

http://agriculture-na.ir

اگر به دنبال این هستید که مجله خبری کتاب گل‌ای که پرورش میدهید آب کمتری مصرف کند آن را در محیط های روباز کشت کنید. سعی کنید گل لاله خود را در خاک هایی که رطوبت بالایی دارند کشت نکنید. گل لاله از جمله گل‌هایی است که دارای تنوع رنگ و شکل می باشد. از این گل در سرتاسر جهان بیش از 160 گونه یافت شده است.

توسط گلستان

گلستان عبدی