آفات و بیماری گل رز بهترین مقالات کشاورزی آموزش کشاورزی و باغبانی و گیاهان آپارتمانی | flowerbook

اگر گلها در اتاقی با دمای خنک باشند ماندگاری بیشتری خواهند داشت. اگر شما هم در زمینه کشاورزی و باغبانی فعال باشید، یا اینکه در صورت تماس با آن ها در نقاط مختلف ایران مانند اصفهان، گیلان، مشهد، شیراز، تبریز و کرمان چه خدماتی دریافت می کنیم. برای مشاهده محصولات فروشگاه آنلاین کشاورزی اگری راز کلیک و اطلاعات آن را مشاهده کنید.

http://agriculture-na.ir

حشرات قهوه‌ای تریپس با مکیدن شیره قسمت‌های جوان گل رز، برگ‌ها و سرشاخه‌ها را زرد، ضعیف و بدفرم می‌کنند. این آفات و مشکلات شامل انواع شته ها، بیماری های قارچی مثل نرم شدن ساقه با آبیاری بیش از حد یا بیماریهای برگ قارچی شامل می شود که در این باره نیز در مقاله توضیح داده ایم. هر چند روز یکبار رطوبت خاک را چک نمایید، چنانچه رطوبت کم بود مجددا” آبیاری کنید.

اگر دانه ها در پاییز کاشته می شوند برای جلوگیری از نفوذ سرما و یخ زدن، بهتر است روی کرت ها را با قشری از پهن اسب پوشاند. گلدان موردنظر را برای استفاده با آب گرم و صابون بشویید و داخل آن را با یک برس بطری تمیز کنید. و مطمئن شوید که تمیز شده است زیرا تمیز نشستن گلدان باعث وجود باکتری در گلدان می شود و گل را زود خراب می کند.

گل رز آلبرت دورور یک گل بسیار زیبا و منحصر به فردی است که به رنگ های نارنجی و هلو می باشد. مطابق با شرایط آب و هوایی رنگ نارنجی این گل نیز تغییر می کند به این گونه که در فصل زمستان، به جای نارنجی صورتی رنگ دیده شده و بهترین نوع گل رز محسوب می گردد. این گل به دلیل عطر و رایحه زیبایی که دارد محبوبیت بسیاری میان افراد داشته و از زیباترین گل های رز محسوب می گردد.

گل رز مانند هر گل و گیاهی، دچار آفات و بیماری می‌شود. بنابراین قبل از خرید گل رز باغچه برای کاشتن بهتر است که این بیماری‌ها را بشناسید. آخرین نوع رزی که قصد معرفی آن را داریم، گل رز مینیاتوری است. این گل رز نسبت به گل‌های قبلی، اندازه کوچکتری دارد. این گل‌ها حداکثر تا 1 متر رشد می‌کنند و می‌توانید در گلدان‌های خانه نیز آن را بکارید. این رزها به دلیل اندازه کوچکی که دارند بیشتر در تزئین باکس گل‌ها و سبدهای گل کاربرد دارند.

گل حسن یوسف، همنشینی سایه نشین برای شما

زیرا در این کشورها شرایط نوری برای تولید گل نامساعد است. برای زیاد کردن اقسام بوته های گل سرخ راه های متعددی وجود دارد که هریک از آنها به نسبت خواصی که دارد، می تواند مورد استفاده علاقمندان واقع گردد. هر روز یا هر دو روز یکبار، آب را عوض مجله خبری کتاب گل کنید تا مطمئن شوید که رشد باکتری به گل شما آسیب نمی رساند. گلدان را با آب شیرین، غذاهای بیشتر گل و مقدار مناسب سفید کننده پر کنید. ساقه گل های رز را کوتاه کنید و آن ها را مرتب کنید. در نظر بگیرید که مقداری غذای گل را به آب اضافه کنید.

همان طور که گفته شد جهت روندگی هر یک از گونه‌های گل رز رونده با یک دیگر متفاوت است. گل رز قدمتی بیش از 35 میلیون سال دارد که بعضی معتقد هستند که قدمت رز به 70 میلیون سال پیش برمی‌گردد. تنها یک گونه از رز سالیان سال است که توانسته زنده بماند و هرسال گلدهی دارد. این گل رز باستانی روی یکی از دیوارهای کلیسای جامع هیلد شایم در آلمان وجود دارد.

  • گل دابل دیلایت واقعا یکی از شگفت انگیزترین رزهای جهان است که زیبایی و رایحه آن مشهور است.
  • اندازه گل متوسط بوده و قطر گل بین ۱۱–۵ سانتیمتر است.
  • یکی دیگر از انواع گل های رز که در سطح جهانی شناخته شده می باشند، گل زر میکلانژ است که به رنگ زرد کره ای بوده و فوق العاده زیبا و منحصر به فرد است.
  • در بین گل‌های باغی جدید دارای بزرگترین اندازهٔ گل و بوته است.
  • رزهای مینیاتوری دارای قد و قامت کوتاه و گل هایش فشرده تر و جمع و جور تر از گل های رز هیبرید چای یا گراندیفلورا می باشند.
پرورش دادن و نگهداری از گل رز، حدودا 5 هزار سال است که شروع شده و سال‌هاست افراد مختلف از این گل زیبا و خوشبو نگهداری می‌کنند. در ادامه چند گونه از این گل زیبا را برای شما معرفی می‌کنیم. ویروس شکستی گل رز بیش از انواع آفات و بیماری گل رز به گلبرگ‌های گل روی درختچه حمله می‌کند. گلبرگ‌ها بر اثر ابتلا به این بیماری بدشکل، بی‌کیفیت و آوند دار می‌شوند. راه کنترل این بیماری هم ازبین‌بردن قسمت‌های بیمار است. کوتاهی بهاره گل رز یکی از بیماری‌های ویروسی است که در فصل بهار سبب ایجاد لکه زرد در برگ‌ها و تضعیف جوانه‌ها می‌شود.

با 9 تا از محبوب ترین انواع گل رز رونده آشنا شوید

گل رز هلندی جزو مناسب ترین گل برای هدیه به خانوم ها محسوب میشه. رز بونیکا از نوع رز های بوته ایه که دارای گل های صورتی و روشنه. این گل از بهار تا پاییز به طور مرتب شکوفه های معطر 5 تا 7 سانتی متری میده. این گیاه مناسب آب و هوای خنکه و رشد خوبی هم در این گونه مناطق داره. رز بونیکا منطقه بومی مشخصی نداره و گیاهی ترکیبیه، این گیاه نیاز به نور کامل داره. این بر اساس سلیقه شما و نوع مکان شما بستگی دارد تعییر کند.

توسط گلستان

گلستان عبدی