آموزش خیاطی برای تازه‌کارها؛ هرآنچه برای شروع باید بدانید چطور

ولان های پرده دارای گوناگونی و تنوع زیادی می باشند که می توان بر اساس سلیقه و دیزاین منزل انتخاب نمود، نیازی به خرید این والان ها نیست به راحتی … شلوار یکی از پوشاک است که برای پوشش پایین تنه مورد استفاده قرار می گیرد؛ شلوارها دارای انواع زیادی هستند که متناسب با کاربردی که دارند انتخاب و … دوخت دامن با شلوار جین های پوشیده شده و نسبتا قدیمی درون کمدهایتان را می توان با افزودن چاشنی خلاقیت و الگوبرداری از ایده هایی آسان و زیبا عملی … منم خیاطی بدم میومد حوصله و دقت زیادی میطلبه بعد چندماه پیش شروع کردم حرفه‌ای و ادامه…

کتاب اصول و مبانی پارچه شناسی

آموزش خیاطی برای تازه‌کارها؛ هرآنچه برای شروع باید بدانید چطور اگر چرخ خیاطی‌ تهیه شده جنس خوبی داشته باشد تا آخر خط دستیار وفادار شما خواهد بود. یک چرخ خیاطی مدرن با مدل دوخت ساده و زیگزاگ و ژتون دوزی و پس دوزی و البته با قابلیت سوزن نخ کن‌ اتوماتیک، وزن سبک، دکمه زن یک مرحله‌ای و قابلیت سوزن پایین بهترین گزینه برای شماست. این مدل را به راحتی می‌توانید در اکثر فروشگاه‌ها با ضمانت نامه معتبر پیدا کنید.

درس های خیاطی آنلاین DIY ، الگوهای لباس آسان و دوره به مرحله مرحله گلدوزی. در واقع سعی کنید مراکزی را برای ثبت نام انتخاب کنید که هزینه های بالایی را دریافت نکنند و یا اینکه به مراکزی مراجعه کنید که به خاطر هزینه های بسیار پایین و حتی رایگان، از کیفیت آموزش خود بکاهند. بهتر است برای انتخاب آموزشگاه مناسب، با توجه به علائق، بودجه و مدرک مورد نیاز، تصمیم گیری کنید. البته این روش نیز دارای پیچیدگی های خاص خود بوده ولی در مقایسه با متد متریک، ساده تر و دارای محاسبات کمتری نیز هست. به همین علت، اغلب آموزشگاه ها، این روش را برای آموزش افراد مبتدی، به کار می برند. اگر قیمت این دوره را با سایر دوره های آنلاین موجود قیاس کنید خودتان خواهید فهمید که اتفاقا با دوره ای که قیمت بسیار مناسبی دارد طرف هستید.

چه چیزهایی در کلاس­ های خیاطی آموزش داده نمی­ شود­؟

شما پس از پایان دوره های پیشرفته خیاطی انواع پالتو و لباس شب را به راحتی می توانید بدوزید. در این زمان است که دیگر شما آماده دریافت سفارش های بزرگ از تولیدی ها و دیگر افراد هستید. شما می توانید لباس های زیبا و شیکی را در دستان خلاق و هنرمند خود خلق کنید و درآمد خوبی از این راه بدست بیاورید. به راحتی می توانید سایز، اندازه و یا حتی مدل لباسی را که دوست ندارید تغییر دهید و آن را به زیباترین لباس داخل کمد خود تبدیل کنید و سالها از آن لباس در خانه و یا مهمانی ها استفاده کنید.

  • مثلا مدلی را که دوست دارید کوتاه است ومناسب شما نیست شما همین مدل را میتوانید با پارچه دلخواه در اندازه بلند تر برای خود بدوزید.
  • نکته بسیار مهم دیگر توجه به شیب سرشانه است و باید آن را به شکلی پیش ببرید که به سمت شانه پایین سیماکده برود.
  • با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
  • بدون شک خیاطی یکی از هیجان انگیز ترین هنرهایی است که افراد زیادی را به خود جذب می کند اما یادگیری این هنر منحصر به فرد به همراهی و آموزش قدم به قدم نیاز دارد.
  • در دفترچه راهنمای چرخ‌خیاطی گفته می‌شود که باید از چه پایه‌ای استفاده کنید.

حتی در دوره آموزش خیاطی نیز اجازه ندهید هیچ ایده خامی بدون توجه از ذهنتان عبور کند. حتما آن را سبک سنگین کنید تا در صورت مناسب بودن، آن را پیاده‌سازی کنید. حتی اگر زمان برای فکر کردن به ایده‌ای که در لحظه به ذهنتان رسیده است ندارید، آن را در تلفن همراه خود یادداشت کنید. پس از این که زمان کافی پیدا کردید، می‌توانید آن را بررسی کنید. متد ترکیبی که ما در آموزشگاه همیارمد، تدریس می‌کنیم یکی از این روش‌های ترکیبی است.

شما در این مرحله باید جنس پارچه را به خوبی شناسید تا بتوانید براساس آن برش لازم را بدهید. برای مثال پارچه هایی که بعد از شستشو آب رفت دارند لازم است تا برش هایی بیشتر از الگو داشته باشد تا لباس پس از دوخت و استفاده کوچک نشود. روش متریک یک روش نسبتا جدید، دقیق و با نتیجه عالی است.

مثلا گرلاوین یکی از قدیمی ترین روش های خیاطی است که با توجه به وجود پیچیدگی های متعدد، این روزها کمتر، مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به بررسی چند روش برای آموزش خیاطی خواهیم پرداخت که معمولا بیشتر افراد مبتدی و حرفه ای، ترجیح می دهند از آن استفاده کنند. در آموزش خیاطی از صفر، آستین ها به دو روش دوخته می شوند گاها آستین دارای درز است که ابتدا باید این دو بخش به هم دوخته و سپس به لباس متصل گردد. در حالت دوم آستین فاقد درز است که مستقیم به لباس و حلقه آستین متصل می شود. در نظر داشته باشید که برای دوخت آستین نیاز است تا در بخش پشتی آستین یک شکاف ایجاد شود تا دوخت آسان تر صورت پذیرد. تمامی گروه های سنی از 12 سال گرفته تا 60 سال می توانند به خوبی از محتوای موجود در این دوره بهره ببرند.

امروزه برای اکثر کارهای روی لباس و پارچه از طرحهای … دوختن دستکش آشپزخانه در منزل ضمن اینکه یک هنر محسوب می شود، یک وسیله آشپزخانه کاربردی و ضروری برای محافظت از سوختگی دست می باشد که در انواع طرح … شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و…

نمونه دوخت هنرجویان همیارمد Seventy Nine

معمولا این متد مورد توجه افراد بسیار زیادی واقع می‌شود. یکی از مهم ترین لوازم برای برای یادگیری خیاطی، چرخ خیاطی است. در ادامه به صورت مختصر، شما را برای انتخاب چرخ مورد نظر، راهنمایی می کنیم. برای تبدیل شدن به یک خیاط باتجربه، بهتر است پس از پایان دوره های آموزش خیاطی، سعی کنید همیشه و به هر بهانه ای برای خود یا اطرافیانتان، لباس بدوزید.

1- برای یک اندازه گیری دقیق شما باید نوع لباس های مختلف را بشناسید، معمولا یک لباس مجلسی اندازه گیری متفاوتی نسبت به لباس کلاسیک دارد. درباره چگونگی اندازه گیری هر یک از لباس ها تحقیق کنید و این اطلاعات را هنگام اندازه گیری در نظر داشته باشید. مبنای الگوی این روش سایز دور گردن است و پس از رسم الگو، معمولا کلیه نکات کنترلی و لازم برای داشتن یک الگوی بی نقص و دقیق، رعایت می شود. با پیشرفت علم و و تجربه متدهای تدوین و بصورت کلاسیک در کشورهای مختلف رایج گردید. یکی از اقدامات مناسبی که می توانید انجام دهید این است که یک پیشبند برای خود تهیه کنید و هنگام خیاطی آن را مورد استفاده قرار دهید.

توسط گلستان

گلستان عبدی