آنچه که یک طراح بستهبندی باید بداند

سعی کنید در بخشی از کالا بصورت پشت سر هم از بالا به پایین و از راست به چپ (برای فارسی زبانان) و از بالا به پایین و از چپ به راست (برای انگلیسی زبانان) این موارد را درج نمایید. بخشی از شرح فعالیت های قالب سازی سپاهان تکنیک اصفهان … بهترین روش طراحی بسته بندی برای پاستیل، استفاده از جنس پلاستیک است. مقوایی : نمونه های مقوایی پر مصرف ترین جعبه برای بسته بندی لباس می باشد که اکثر پیراهن های مردانه با این نوع بسته بندی می شود. یکی از پر سفارش ترین نوع های بسته بندی پوشاک که به عنوان یکی از ارزان قیمت ترین نوع بسته بندی هم شناخته شده سلفون شفاف ساده یا لب چسب دار است که به علت ظاهر براق باعث بهتر دیده شدن پوشاک داخل آن می طراحی بسته بندی شود. سلفون شفاف ساده : در این نوع، بسته بندی به صورت دوخت خورده یک طرف باز به مشتری تحویل داده خواهد شد و خود مشتری با استفاده از دستگاه های دوخت حرارتی بسته بندی را پلمپ می کند. با توجه به توضیحاتی که داده شد، دستگاه بلیستر دارو میتواند انواع مختلفی داشته باشد. با توجه به اینکه در بسته بندی های پوشاک قیمت اقتصادی دارای اولویت بالایی است اکثر سفارشات بدون چاپ یا با چاپ های تک رنگ و دو رنگ سفارش داده می شوند از همین رو اکثر سفارشات نایلون پوشاک با چاپ فلکسو در با نمونه های استک و سیلندر مرکز می باشد.

بلیستر دارو گرم: در این روش همانند فرآیند ترموفرمینگ از جریان حرارت برای نرم کردن مواد اولیه استفاده میشود و در نهایت با ایجاد مکش یا فشار، ماده اولیه مانند قالب دستگاه تغییر میکند. بلیستر دارو موضوعی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت و در انتها دستگاه بلیسترینگ را به صورت مختصر معرفی میکنیم تا نقش این دستگاه در خط تولید شرکتهای داروسازی را درک کنید. بسته بندی لباس کودک در اکثر موارد با مواد اولیه سلفونی با ضخامت و کیفیت بالا یا پاکت های سه طرف دوخت تولید و بسته بندی می شود. این نوع بسته بندی در اکثر موارد به صورت مدادی همانند بسته بندی تک نفره نسکافه یا مربعی سه طرف دوخت همانند بسته بندی قهوه تروبیکا برای پودر های قهوه مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی پاکت های کاغذی که بیشتری میزان مصرف در بسته بندی قهوه و نسکافه دارند نمونه های کرافت و پس از آن گلاسه می باشد. پس در واقع شمار زیادی از کسب و کارها به کمک طراحان بستهبندی نیاز دارند. پس امر بسته بندی مواد غذایی اهمیت ویژه ای بر سلامت انسان دارد. حتی این مسئله در مورد اجناس غیر خوراکی نیز حائز اهمیت است و طراحی بسته بندی و کارتن آن میتواند در ترغیب خریدار بسیار موثر باشد.

کلی ترین نوع بسته بندی لباس که تمام فروشگاه های پوشاک از آن استفاده می کنند کیسه دسته دار است که نه تنها بوتیک ها بلکه هر فروشگاه مواد غذایی و کالا برای بسته بندی و حمل و نقل محصولات خریداری شده از سمت مشتری به آن احتیاج دارد. در واقع هدف بستهبندی محصولات حفاظت و همچنین شناساندن محصول به مشتری در طول دورهی تولید تا مصرف است. ما این مورد را به صورت سفارشی «Worms Display» گسترش دادیم و همچنین یک چاپ کرم گرافیکی برجسته ایجاد کردیم تا بیشترین تاثیر را بر مخاطب بگذارد». میتوان گفت به دلیل بالا رفتن سطح آگاهی مردم، استفاده از مواد بستهبندی شده به جای اجناس فلهای و همچنین توجه به جنس بستهبندی مواد بسیار دیده میشود و همچنین به دلیل اهمیت دادن مردم به حفظ محیط زیست توجه به جنس بستهبندی که دوستدار طبیعت هستند مهم و ضروری است. پس با این تفاسیر بلیستر دارو را میتوان بهترین و مناسبترین روش موجود برای بسته بندی قرصها و مواد دارویی در نظر گرفت. میتوان این دستگاه را تا حدود زیادی به دستگاه ترموفرمینگ شبیه بدانیم که مکانیزم عملکرد آنها برای تولید مواد بستهبندی یکسان است.

کاغذی (کرافت و گلاسه) : نمونه های کاغذی برای بسته بندی صنعتی مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه برای فروشگاه ها یا کافه برای خورده فروشی استفاده می شود. فقط کافی است که در دور و اطراف خود چرخی بزنید و نمونههای مختلفی از بستهبندی مواد غذایی و حتی بسته بندی تجهیزات الکترونیکی با این روش را ببینید. سلفونی (پلی پروپیلن) : اکثر بسته بندی های قهوه از مواد اولیه سلفونی تولید می شود که در انواع opp ،bopp و cpp شناخته شده است. توجه داشته باشیم که رنگ معرف یک محصول پر اهمیت و ضروری باید با آن محصول متناسب باشد و در طراحی بسته بندی محصول کم اهمیت و غیر ضروری ( اجناس با قیمت ارزان تر) باید بر رنگ هایی که احساسات را آنی و لحظه ای تحت تاثیر قرار می دهد و باعث خرید از روی احساسات می شود، تمرکز کرد. با استفاده از بسته بندی های وکیوم حجم پوشاک تا ۷۰ الی ۸۰ درصد با توجه به الیاف پوشاک کاهش می یابد. بسته بندی به صورت وکیوم بیشتر برای بسته بندی کلی لباس مورد استفاده قرار می گیرد و برای بسته بندی های فروشگاهی کاربرد ندارد، از آنجایی که این نوع بسته بندی باعث کاهش حجم لباس ها می شود یکی از بهترین انتخاب ها برای صادرات عمده لباس برای کاهش حجم بار می باشد.

جعبه هم همانند دیگر نوع های بسته بندی در انواع گوناگونی تقسیم بندی می شود که با توجه به میزان هزینه و نیاز مشتری سفارش داده می شود. یک نظر سنجی در این مورد نشان می دهد وقتی از شرکت کنندگان خواسته شد محصولاتی را بر اساس رنگ شان ارزیابی کنند ( مانند محصولات آرایشی )، رنگ هایی که اسامی فانتزی داشتند بیشتر مورد توجه قرار گرفته بودند. پرداخت طبق سفارش و بر اساس هر تصویر طراحی شده یا مجموعه تصاویر بین 5 تا 10 تصویر . ۳. دانستن این مورد که بازار هدف مان نیازمند چه چیزهایی می باشد، و رنگ پایه و اصلی را بر اساس پیامی که می خواهیم به بازار منتقل کنیم، انتخاب نماییم. کاربرد اصلی آن برای طعم دادن، رنگ دهی و یا حفظ و نگهداری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاور های معمولی لباس که در خشکشویی ها مورد استفاد قرار می گیرد از مواد اولی پلی اتیلنی سبک یا همان نایلون با ضخامت های پایین تولید شده که با ابعاد و ضخامت عمومی یا اختصاصی ثبت سفارش می شود. شرکت سانیا پلاست کبیر با استفاده از به روز ترین ماشین آلات قادر به طراحی و تولید انواع بسته بندی های پلاستیکی بدون هیچ محدودیتی می باشد از همین رو هر نوع سفارش سازی اختصاصی برای تولید یک بسته بندی منحصر به فرد پذیرفته می شود. خط تولید سانیا پلاست هیچ محدودیتی در ابعاد و ضخامت ندارد از همین رو هر نوع نایلون پوشاک یا کاور لباس در ابعاد و ضخامت اختصاصی امکان ثبت سفارش دارد. معیار انتخاب شما بیشتر بر مبنای نوع داروی تولیدی شرکت شما و هم چنین انتظاری که از دستگاه دارید انتخاب میشود. مثلا آب نبات هایی که عنوان « رنگارنگ » دارند، بیشتر از آب نبات های زرد لیمویی انتخاب می شوند. برای داشتن یک بستهبندی مناسب باید فاکتورهای بسیاری را در نظر گرفت، طراحی بسته بندی شامل انتخاب جنس بستهبندی، قالب و شکل ظاهری آن و طرح و گرافیکهای روی بستهبندی مانند رنگ، انتخاب نوع فونت و چیدمان آن میشود. در این نوع بسته بندی با استفاده از دستگاه وکیوم یا جاربرقی های خانگی به همراه نازل تخلیه هوا تعبیه شده روی خود بسته بندی به راحتی هرچه تمام تر می تواند بسته بندی و پلمپ را انجام دهید.

همانطور که پیشتر گفتیم شرکت سانیا پلاست قادر به تولید انواع بسته بندی مواد غذایی بدون محدودیت در ابعاد و ضخامت با توجه به نیاز مشتریان می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و انتخاب بهترین نوع بسته بندی با توجه به نوع کالا تنها کافیست با کارشناسان فروش سانیا پلاست کبیر تماس حاصل فرمایید. این یک توصیف کلی برای فرایند بلیسترینگ است که تنها کاربرد آن را در دو حوزه بلیستر دارو و بلیستر مواد غذایی نشان میدهد. ایجاد طرح سه بعدی از آثار بسته بندی خود بخش مهمی از فرایند طراحی است. در فرایند بلیسترینگ طراحی بسته بندی دارو به شکلی انجام میگیرد که کاملاً متناسب با نیاز شرکتهای داروسازی است. اما چرا شرکتهای داروسازی روش بلیستر دارو و بلیستر قرص را ترجیح میدهند. در نقاشیهای جنید و عموماً مکتب جلایری فضاها به طور کامل فراخ و گسترده شدند و نقاشیها یک صفحه کامل را به خود اختصاص میدهند. اکثر شرکتهای جعبه سازی، در کنار ساخت کارتنهای متنوع، ساخت کارتن ادویه را نیز انجام میدهند. معمولا برای ساخت بسته بندی مقوایی از مواد کاغذی و سلولزی استفاده می شود. پاکت سه طرف کاست : نمونه های سه طرف کاست بیشتر میزان استفاده در بسته بندی قهوه را دارد که همانطور که از نام آن مشخص است از چپ، راست و انتهای پاکت کاست تعبیه شده.

برای بسته بندی های عمده و صنعتی پاکت های کاغذی با جنس کرافت یا گلاسه پیشنهاد نمی شود زیرا مقاومت و چاپ پذیری نمونه های پلاستیکی را ندارد اما برای خرده فروشی ها همانند کافه و فروشگاه های قهوه برای بسته بندی در محل و تحویل به مشتری بهترین انتخاب است. این سنت در دوران اسلامی نیز ادامه یافت و مورد حمایت و استقبال چشمگیر پادشاهان ایرانی قرار گرفت. همانطور که از نام آن مشخص است این نوع از مواد اولیه سلفونی (پلی پروپیلن) تشکیل شده است، خود مواد اولیه سلفونی به چند نوع مختلف تقسیم بندی می شود اما نمونه ساده شفاف قید شده با مواد اولیه opp ،cpp یا ترسبافون ایرانی تولید می شود. بسته بندی های سلفونی شفاف با چه مواد اولیه تولید می شود ؟ تصویرسازی تبلیغاتی باید بتواند در شفاف سازی پیام تبلیغات و اثرگذاری روی مخاطب هدف موفق باشد. بر همین اساس، آموزشی که شما در این زمینه در دوره های آموزش آنلاین و غیرحضوری تصویرسازی یاد میگیرد باید به شکل دقیق حوزه فعالیتتان و تفاوت شما با یک طراح و نقاش را مشخص کند.

این یکی از سادهترین و رایج ترین روشهای تولید مواد بستهبندی است که در خدمات ترموفرمینگ آن را به طور کامل توصیف کردیم و توصیه میکنیم که شما هم حتماً این مطلب را مطالعه کنید. یکی از مهمترین عوامل در بازاریابی، تبلیغات است. پس باید در فضای شلوغ و رقابتی اینستاگرام به گونهای عمل کنید که بتوانید توجه مشتریان را به خود جلب کنید. پاکت قهوه از سلفون، متالایز یا کرافت تشکیل شده که پس از تولید به صورت فیلم یا همان رول شده در مرحله بعد عملیات پاکت سازی انجام می شود. اما در طراحی این جعبه این محصول، باکس طلقی برای هر محصول طراحی شد. هزینه بسته بندی ادویه پاکتی مقوایی از سلفون بیشتر است، اما در تعداد بالا استفاده از این روش مقرون به صرفه به نظر می رسد. بنابراین محصولاتی که رنگ آن ها با اسامی و نام های خاص و غیر معمول شناخته می شوند، انگیزه و اشتیاق خرید افراد را بالا می برند. همانطور که میدانید این روزها افراد اغلب برای خرید، دنبال اجناس بستهبندی شده میروند. نکته جالبتر این است که در انتهای خط بلیسترینگ امکان قرار دادن دستگاه چاپ هم وجود دارد که اطلاعات دارو را به طور کامل چاپ میکند.

فلکسو داری کیفیت چاپ بسیار بالا همراه با فاصله چاپی بسیار پایینی است اما حتی در چاپ های تک رنگ هم تفاوت کیفیت چاپ هلیو و فلکسو قابل مشاهده است. با توجه به رقابت و اهمیت کیفیت چاپ برای بسته بندی قهوه و نسکافه اکثر شرکت های تولید کننده این محصول از روش چاپ هلیو استفاده می کنند. یکی از متداول ترین نوع های بسته بندی نسکافه و مدل های مختلف قهوه پوردی بسته بندی های تک نفره یا همان ساشه ای است، این نوع با مواد اولیه سلفونی به صورت لمینتی تولید شده و در بسته بندی های مادر به صورت چند تایی به فروش می رسد. در واقع یکی از مهمترین عوامل موثر بر مصرف کنندگان، طراحی و ظاهر بسته بندی مواد غذایی است. امروزه با پیشرفت علم و فناوری و اهمیت داشتن مسئلهی بستهبندی مواد برای مصرف کنندگان، تولید کنندگان و سازندگان محصولات سعی در انتخاب بهترین نوع بستهبندی دارند. در نتیجه باید قالبی را برای بسته بندی انتخاب نمود که بتوان مواد غذایی یا سایر محصولات را براحتی در آن نگهداری نمود و از آسیب های فیزیکی خودداری کرد. بلیستر قرص معروفترین کاربرد این دستگاههاست که نمونههای مختلفی از آنها به صورت کپسول و قرصهای معمولی در بازار وجود دارد.

توسط گلستان

گلستان عبدی