راهنمای نگهداری و پرورش گل و گیاهان زینتی لاله | flowerbook

شک نیست که واژهٔ لاله به لال که به معنی «سرخ» است وابسته‌است و گلی که لاله خوانده شده به مناسبت همین رنگ است. در دنیای پر مشغله و ماشینی امروزی، نگهداری و پرورش گل و گیاه از آرامش بخش‌ترین کارهاست. نگهداری از انواع گل و گیاه، علاوه بر تاثیرات روانشناختی مثبتی که برای افراد به همراه دارد، باعث زیبایی فضا و پاک سازی هوا می‌شود…. در بیشتر مناطق پیازهایی که سرمادهی نشده‌اند، باید در پاییز کاشته شوند. در جنوب آمریکا (مناطق دمایی ۶ و ۷ مانند شمال جورجیا)، در ماههای اکتبر تا نوامبر باید کاشت انجام شود.

پیاز گل فرزیا صورتی

توان گیاهان جوان را در طی فصل رشد هر دو یا سه هفته یک مرتبه با کودهای مایع البته با نصف غلظت کوددهی کرد. آماریلیس افزودنی زیبایی به خانه تان است، اما اگر شروع به خم شدن یا افتادگی کند می تواند باعث دردسر شود. این گیاهان ممکن است کمی سنگین شوند، یا بسته به شرایط می توانند شروع به افتادگی کنند. جا دارد از زیبایی حیرت آور این گل بیشتر بگوییم چرا که تجمع این گل‌های زیبا در کنار هم زیبایی فوق العاده‌ای به محیط اطراف می دهند. در کشور ایران و افغانستان لاله سمبل شهیدان است و مردم برای آن ارزش زیادی قائل هستند. بر اساس آمارهای موجود در جهان این گل در جایگاه سوم در بین پر طرفدارترین گل‌ها قرار دارد.

http://agriculture-na.ir

برای این کار بهتر است گلدان گل لاله عباسی را پشت پنجره جنوبی خانه قرار دهید. سوخ لاله دارای پوشش است و گل ها و برگ ها با هم رشد می یابند. گل لاله از 3 کاسبرگ مانند گلبرگ با رنگ‌های متنوع و 6 پرچم و تخمدان آن از 3 خانه و کلاله 3 شاخه ای می باشد. از مشخصات لاله لکه های تیره است که به آن چشم هم می گویند.

گل لاله در رنگ های متفاوتی وجود دارد که هر نوع و رنگ آن نماد خاص خود را دارد که به طور کامل شرح داده شده. امیدواریم که مطالب مورد استفاده و توجه شما عزیزان و دوستداران هنر گل آرایی و گل و گیاه قرار گرفته باشد. و چنانچه ایده و مطلبی در این مورد در ذهن داشتید با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

گل لاله آب زیادی را در ساقه های خود می کشد و به آب زیادی نیاز دارد به محض کم شدن آب گلدان به آن آب اضافه کنید تا گل شما پژمرده نشود. سه چهارم گلدان را با آب تازه، تمیز و سرد پر کنید و ساقه های لاله را با فاصله از یکدیگر در گلدان بگذارید. انتهای ساقه ی گل ها را قبل از گذاشتن در آب و به اندازه ی حدود نیم سانتی متر به صورت مورب ببرید و برگ های اضافه ی آن را هم بچینید. یادتان باشد هر روز انتهای ساقه ها را ببرید و آب گلدان را به طور کامل عوض کنید.

تکثیر از طریق سوخ

لاله‌های صورتی حالتی بسیار شاد و رمانتیک ایجاد می‌کنند که برای قرار ملاقات ایده‌آل است. لاله ها همچنین برای اهداف تزئینی در مراسم خاکسپاری استفاده می شوند زیرا از نظر بصری بسیار دلپذیر هستند. لاله‌ها فضا را آرام می‌کنند، بنابراین بهترین گلی هستند که می‌توانید برای ابراز ناراحتی به کسی بدهید. برای جلوگیری از موش ها و خال ها – اگر مشکلی داشته اند – هالیو یا هر برگ خاردار دیگری را در سوراخ های کاشت قرار دهید. برخی از باغبان ها از بستر بچه گربه یا شن خرد شده استفاده می کنند. اگر حشرات و جوندگان درنده یک مشکل واقعی هستند، ممکن است لازم باشد اقدامات قوی تری انجام دهید، مانند کاشت پیاز در قفس های سیمی مدفون.

این کار به این جهت انجام می‌شود که سنگها خود پیاز را خارج از آب نگه دارند، در عین اینکه رطوبت را به آن منتقل می‌کنند. در سالهای اول، لاله‌های جوان فقط برگ تولید خواهند کرد. اما تقریبا در سال سوم، می‌توانید منتظر شکوفه‌های لاله باشید.

  • گل لاله در رنگ های متفاوتی وجود دارد و هر رنگ گل معنی و نماد خاص خود را دارد که در مقاله دانستنی هایی در مورد تأثیر و معنای رنگ گل ها در گل آرایی بطور کامل پرداخته شده است.
  • محصولات بهداشتی که با عصاره لاله تهیه می‌شوند، برای پوست‌های خشک و حساس بسیار مناسبند.
  • اگر بخواهیم از لحاظ ارتفاع این گل های زینتی را تقسیم کنیم در سه گروه بلند، متوسط و کوتاه تقسیم می گردند.
  • در قرن ۱۷ میلادی محبوبیت این گل در اروپا به ویژه هلند به قدری افزایش یافت که قیمت آن به صورت نجومی افزایش یافت و دیگر هر کسی توانایی خرید گل لاله را نداشت.

نزدیکی یک پنجره نورگیر برای آن مناسب است، چون نور سبب تشویق پیاز برای تولید شکوفه می‌شود. با شروع فصل بهار، بوته های لاله از زمین بیرون می آیند و شروع به گل دادن می کنند. گلدان مناسب ارتفاع مجله خبری کتاب گل انتخاب کنید،بهتر است ارتفاع گلدان بیشتراز نصف بلندی ساقه ها باشد تا گل ها به اطراف خم نشوند. گل لاله هر ساله در ایران از ماه اسفند تا اوایل اردیبهشت، با رنگ‌های زیبایش چشم‌های ما را نوازش می‌دهد. اگر می‌خواهید پیاز لاله را سال بعد دوباره بکارید، باید هنگام رویش مجدد در بهار گیاه را با کودهای مخصوص تقویت کنید.

پیاز گل

از این رو فروشگاه دمبرگ پیاز این گل محبوب را به صورت آنلاین در تعداد بالا نیز به فروش می رساند. اگر به دنبال راهی برای خرید پیازهای مرغوب با این ویژگی ها می گردید، بهتر است که خرید از فروشگاه های معتبر را در دستور کار خود قرار دهید. همچنین توجه داشته باشید که پیازهای خریداری شده از تولیدات شرکت های معروف و شناخته شده باشند. به این ترتیب هیچ شک و تردیدی در میزان کیفیت پیازها نخواهید داشت. اواسط آذر ماه تا اوایل بهمن بهترین زمان کاشت برای این گیاه محسوب می شود. اگر گیاه خود را به موقع بکارید، اوایل اسفند ماه زمان کنار زدن کاه و کلش فرامی رسد.

توسط گلستان

گلستان عبدی