نازبو معرفی گل لاله واژگون و شرایط نگهداری آن | flowerbook

برخی از افراد نسبت به دیگران حساس تر هستند، اما خوردن پیاز اغلب منجر به حالت تهوع، مشکلات معده، تب و موارد دیگر می شود. اگر دوست دارید در آشپزخانه خلاق باشید، لاله اضافه کنید. گلبرگ ها خوراکی هستند و طعم شیرینی دارند – آنها را به تزیین عالی برای کوکتل، کیک و موارد دیگر تبدیل می کند. با این حال، یکی از ویژگی های قابل توجهی که در بسیاری از لاله ها مشترک است این است که اکثر آنها گل های کاملاً متقارن دارند. لاله‌ها در اصل در کوه‌های معتدل و مراتع آسیای مرکزی و جنوب اروپا رشد می‌کردند.

آنتوریوم با گلدان فلزی پایه دار

برای کاشت این گل زینتی در داخل گلدان همان طور که در بالا ذکر شد سر پیاز مورد نظر بایستی به سمت بالا باشد. اگر می خواهید بدانید که چه دمایی برای کاشت گل لاله مناسب است باید بدانید که دمای 2 تا 4 درجه مناسب خواهد بود. در ماه اسفند لاله‌ها شروع به جوانه زنی کرده و گلبرگ های خود را به تماشا می گذارند تا چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب نمایند. حال بایستی گلدان مورد نظرتان که پیاز در آن کاشته شده است را خوب آبیاری کنید. اگر می خواهید این گل را در داخل گلدان بکارید بایستی اندازه گلدان مورد نظرتان بزرگتر از 10 سانتی متر باشد. همان طور که می دانید گل لاله از گیاهانی است که از منظر دارویی نیز بسیار حائز اهمیت قرار گرفته است.

غذای کامل گیاه بایوگیاه

مجله خبری کتاب گل علاوه بر زیبایی و تنوع در رنگ و نوع به علت سهولت کشت بسیار پرطرفدار و محبوب است. نام «گل لاله» از کلمه لال یا همان کلمه لعل از زبان سانسکریت به معنی «قرمز» گرفته شده‌است. واژهٔ لاله امروزه به گل‌های پیازداری گفته می‌شود که نام علمی آنها تولیپا و از راستهٔ سوسن‌سانان و از تیرهٔ سوسنیان است و کاسه و جام آن تشکیل جامی کامل می‌دهد.

http://agriculture-na.ir

ساقه ها را به صورت عمودی در گلدان و مرتب و کنار هم قرار دهید از قرار دادن ساقه ها با زاویه تا جای امکان بپرهیزید. گلدان را قبل از استفاده، با آب گرم و مایع تمیزکننده بشویید و خشک کنید تا اثر آلودگی و باکتری در آن باقی نماند. برای خرید بذر گل می توانید از این لینک استفاده نمایید. همان طور که در مباحثی که قبلا برایتان ذکر شد گفتیم لاله در زمان های قدیم در ایران با نام گلی که گلبرگ های آن سرخ بوده و وسط آن نیز سیاه باشد معروف و مشهور بوده است. یکی از دانستنی‌ هایی که در مورد لاله وجود دارد این است که در ساقه‌ های آن ها می توانیم یک یا چند گل را مشاهده کنیم. این گل بایستی در معرض صحیح و درست نور قرار گیرد و آب و رطوبت کافی بدان برسد.

تواند این گیاه را مورد حمله قرار دهد و موجب زدی برگسار و ضعیف شدن گیاه و عدم رشد مناسب پیازهای جوان زیر خاک شود. در صورت استفاده از یخچال نیز توجه داشته باشید که دمای قسمتهای مختلف یخچال با یکدیگر متفاوت است. طبقات پایین یخچال ممکن است بسیار سرد باشد و مناسب نگهداری پیازهای لاله نباشد.

خاکی که گل لاله بتواند به خوبی در آن رشد و نمو یابد خاک شنی و رسی باشد. برای این که بتوان از این گیاه و گل محافظت کرد بایستی در شرایط اقلیمی مناسبی آن را پرورش داد. این گل به دما حساس میباشد و باید در هوای خوب و دمای مناسب نگه داری گردد.

در این زمان جوانه های تازه روییده که رنگ سفیدی دارند را مشاهده خواهید کرد. بسته به نوع رقم پیاز، پیازهای کوچکتر از یک اندازه معین، تنها یک برگ تولید خواهند کرد و تا سال بعد گل نخواهند داد. بسته به رقم، برای برداشت گل از پیازهایی استفاده کنید که دور کمرشان بیشتر از ۱۰ تا ۱۲ سانتی‌متر باشد. ولی اگرکه قرار باشد که در انبار خشک نگهداری شوند یا به سرعت کاشته و آبیاری شوند، پیازها باید با پودر قارچ کشی آغشته شوند.

  • اگر به دنبال روش تکثیر گل لاله هستید و یا راه های نگهداری از آن را بلد نیستید در این مقاله به این موضوعات اشاره کرده‌ایم.
  • همچنین چرخاندن گلدان می تواند مفید باشد تا گل ها در یک جهت خم نشوند.
  • تکثیر این گل هم می تواند از طریق بذر و هم ازطریق کاشت پیاز انجام شود.
  • 2 سال برای سوخ دادن بذر بعد از کاشت زمان نیاز است و 6 سال برای گل دهی سوخ ها طول می کشد.

برگ در لاله ها به دو صورت برگهای بلند و ظریف با کناره های تقریباً موازی و غالباً پیچ خورده در حول محور میانی و یا به صورت برگهای صاف با نوک کشیده مشاهده می شود. حاشیه برگها بدون پرز یا پرز دار و در برخی از گونه ها در حاشیه برگها نوار قرمز رنگی دیده میشود. گلدان ها را باید در فضای باز قرار دهید تا نیاز سرمایی آن رفع شود حتی در صورت بارش برف و باران نیاز به جابجا کردن گلدان ها از زیر برف نیست. زادگاه گل لاله، مناطق بومی قاره آسیا، آفریقا و اروپا می باشد. لاله ها یکی از گل هایی هستند که فوراً قابل تشخیص هستند، اما قطعاً همه آنها یکسان نیستند!

توسط گلستان

گلستان عبدی