لاله ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | flowerbook

لاله ها به آب بسیار کمی نیاز دارند و اگر در آب ایستاده باقی بمانند می توانند به راحتی پوسیده یا جوانه قارچ بزنند. وقتی پیازهای خود را کاشتید، آنها را در خاکی کاملاً زهکشی شده ترجیحاً خشک یا ماسه ای قرار دهید. نیازهای آبیاری مجله خبری کتاب گل اساساً فراتر از باران های گاه به گاه وجود ندارد.

آگروفارستری و استفاده بهینه از خاک

فروشگاه ما یکی از بهترین مجموعه های لاله های زرد را دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. گل لاله در اصل ریشه در منطقه ی کشور ایران و ترکیه دارد که در قرن ۱۶ میلادی به اروپا برده شد. در قرن ۱۷ میلادی محبوبیت این گل در اروپا به ویژه هلند به قدری افزایش یافت که قیمت آن به صورت نجومی افزایش یافت و دیگر هر کسی توانایی خرید گل لاله را نداشت. داستان شیرین و فرهاد را همه شنیده اند٬ زمانی که خبر دروغین مرگ شیرین به فرهاد داده شد٬ او از شدت ناراحتی با تیشه بر فرق سر خود کوبید و جان سپرد. در قصه های کهن فارسی گفته می شود که از هر قطره ی خون فرهاد یک لاله ی سرخ روییده که نماد عشق بی پایان و بسیار عمیق است. لاله‌ها معمولاً در اواخر زمستان یا اوایل بهار از زمین بیرون می‌آیند.

  • از سال ۱۹۸۱ تقسیم‌بندی گل‌های لاله توسط انجمن سلطنتی پیاز لاله هلند آغاز شد.
  • در حال حاضر از نظر تولید و صادرات پیاز و گل شاخه‌ای لاله، هلند در جایگاه نخست در بین کشورهای جهان جای دارد.
  • این عمل منجر می شود که بیماری های قارچی احتمالی موجود در پیازها از بین برود.
  • لاله‌ها اغلب در نقاشی‌های عصر طلایی هلند به تصویر کشیده می‌شوند و از آن زمان با هلند، تولیدکننده اصلی بازارهای جهانی، مرتبط شدند.
  • این بدان معناست که باید انتظار داشت لاله سال به سال برگردد و شکوفا شود.

گل شاه پسند یک گیاه گلدار بسیار متنوع است که در سبدهای آویزان بسترها، باغ های صخره ای و قاب پنجره رشد می کند. این گیاه در آب و هوای موسمی یک ساله و در مناطق گرمتر دائمی است ،… لاله ها بسته به نوع می توانند از یک تا ده سال زندگی کنند. هرچه لاله ها به گونه های وحشی ترکیه، جایی که گیاه از آنجا ریشه گرفته است، نزدیکتر هستند، عمر آنها بیشتر است. ایران یکی از کشورهایی است که 19 نوع از این گل زیبا در آن کشت می گردد.

http://agriculture-na.ir

پس از آن پیاز را از خاک خارج می کنیم و پس از شستن می گذاریم در فضای باز خشک شوند. اگر نیاز به قرار دادن تصویر در نظر/پرسش خود هستید از این صفحه وارد شوید. تلفیقی از دانش بومی و تکنولوژی جهت رشد متعادل گیاه را با کود آوری تجربه کنید.

سبد گل شماره 129

در استرالیا نیز چند جشنواره در ماه های سپتامبر و اکتبر برگزار می شود. پیاز هارا پس از گلدهی از خاک ذرآورده و سال بعد مجددا بکارید. لازم است که در فصل بهار و تابستان 9۰ گرم از کود آلی غنی شده کاملا طبیعی آوری را یک بار در ماه استفاده کنید. در زمان های اولیه، فقط در باغ ملکه الیزابت یافت می شد. فقط خانواده سلطنتی می توانستند از لاله های بنفش استفاده کنند. هیچ چیز مانند یک دسته گل بزرگ از لاله های صورتی زیبا ” تبریک ” نمی گوید .

با گل لاله و انواع آن بیشتر آشنا شویم

توسط گلستان

گلستان عبدی