گل لاله : نکات طلایی نگهداری، انواع نماد گل لاله آوری کود | flowerbook

به عنوان گل های بهاری ، آنها همچنین با تولد دوباره و شروع های جدید مرتبط هستند. یک قانون خوب این است که پیازها را زمانی بکارید که میانگین دمای شبانه در منطقه شما بین 40 تا 50 درجه باشد. هر هفته آب گلدان را عوض کنید و منتظر نشانه‌های جوانه زدن باشید. اکنون در گلدان آب بریزید، تا جایی که فقط 3 سانتی متر از پایین پیاز را بپوشاند. لاله بومی مناطق خشک اروپای مرکزی و بخش شرقی آسیاست، بنابراین هرچه بتوانید شرایط محیطی را برای آن شبیه تر به این مکان‌ها فراهم کنید، لاله عمر بیشتری خواهد داشت.

تکثیر گل لاله

نگهداری از گیاهان و گلها در خانه به شما این امکان را می دهد که در مقیاس بسیار کوچکتر و به روش بسیار آسان باغبانی کنید و به خصوص برای ساکنان آپارتمان بسیار مفید است. گیاهان یشم (Crassula Argentea syn. Crassula ovata) گیاهانی ساقه دار چوبی با برگ های سبز بیضی، آبدار و سبز یشمی هستند. گیاهان یشم وقتی در فضای باز در نواحی 9 تا 11 وزارت کشاورزی ایالات متحده جایی که در زمستان… در زمان سلجوقیان به کشور ترکیه آورده شده و در قرن 16 به اروپا رفته است. امروزه به دلیل طرفداران زیادی که این گل در جهان پیدا کرده است در اکثر نقاط جهان می توان این گل را دید. این گل زیبا از جمله گل هایی است که دارای پیشینه بسیار قوی و طولانی می باشد.

http://agriculture-na.ir

گیاه به آفتاب و نور مستقیم روزانه حداقل 6-4 ساعت نیاز دارد. هر گونه لکه و یا رنگی غیر طبیعی مانند رنگ های سفید صورتی و یا آبی در روی سط بیرونی پیاز ها نشان از نا مناسب بودن پیاز این گل است. در نزدیکی فصل های زیبای سال یعنی پاییز رنگارنگ و زمستان سپید هستیم.

علاوه بر کاربرد در گل آرایی، لاله کاربرد پزشکی هم دارد. از آن در داروهای درمان سرماخوردگی، سرفه، سردردهای سینوسی و درمان تب یونجه استفاده می‌شود. این نام برگرفته از کلمه Turban به معنی دستار و یا سربند است.

  • لاله‌ ها سرده‌ ای از ژئوفیت‌ های پیازدار علفی چند ساله (دارای پیاز به عنوان اندام‌ های ذخیره‌ سازی) هستند که بهار شکوفا می‌شوند.
  • واژهٔ لاله امروزه به گل‌های پیازداری گفته می‌شود که نام علمی آنها تولیپا و از راستهٔ سوسن‌سانان و از تیرهٔ سوسنیان است و کاسه و جام آن تشکیل جامی کامل می‌دهد.
  • این دکتر در موسسه تحقیقاتی واگنینگن یک لاین از این لاله قرمز رقم Red Impression را در رنگ های گوناگون تولید کرد.
  • لاله ها برای جمع‌آوری انرژی برای شکوفه های سال آینده به شاخ و برگ خود نیاز دارند!
  • در هنگام کاشت گیاه در باغچه حتی الامکان سعی شود از مناطقی که دارای سایه هستند استفاده شود تا گل موجود ماندگاری بالایی داشته باشد.

چای از قدیم تا به امروز طعم و مزه دل پذیری داشته و روزانه جزء یکی از نوشیدنی های مورد استفاده هر خانه ای است که حس خوشایندی را به افراد منتقل می کند. در تهیه داروهای خواب‌ آور مجله خبری کتاب گل از این گیاه استفاده می‌کنند. برخی از افراد امکان دارد نسبت به این گل حساسیت نشان دهند چرا که به دلیل داشتن tuliposides و tulipalins باعث میشوند تا افراد دچار حساسیت گردند.

نحوه ی پیش رس کردن گیاه گل لاله

توسط گلستان

گلستان عبدی