مدل کناف ساده با انواع طراحی شیک و خاص در ساختمان های مختلف-کناف آوگون

کناف ها انعطاف پذیری بالایی داشته و بسیار سبک هستند و به نوعی خطری در ایمنی ساختمان شما ایجاد نخواهند کرد. برای سالن پذیرایی کوچک بدون پنجره و کم نور توصیه می‌کنیم که طرح های شلوغ با رنگ بندی های تیره استفاده نکنید. یک دکوراتور حرفه ای به هیچ عنوان انتخاب این مدل را برای منازل کوچک پیشنهاد نمی کند.

اما با توجه به طرح انتخابی مشتری در محل نصب برش داده میشوند و سپس آماده نصب میشوند. از طرف دیگر اگر بخواهید کناف را بر روی دیوار کار کنید، مجددا سرعت کناف به کار شما خواهد آمد و کار شما را بسیار بسیار تسریع خواهد نمود. از طرف دیگر استفاده از عایق پشم و سنگ، سبب ایجاد عایق صوتی بسیار مناسی خواهد شد که دیگر نیازی به نگرانی برای رفت و آمد سر و صدا نخواهید بود. برخورداری از انواع ضد آب برای محیط‌های مرطوب همچون آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی.

مدل های سقف کناف

قبل از اجرای گچ برگ، محل دقیق بازشوها (روشنایی، تهویه و …) مشخص بشه. نرخ تغییرات ارز بیشتر خودشو در قیمت مصالح نشون میده، اما سرعتش نسبت به رشد قیمت طلا و آهن آلات کمتره! با گرون شدن دلار، مصالح وارداتی مثل کناف ممکنه بعد از یک هفته گرون بشن. مصالح داخلی هم که تحت تاثیرن شاید کمتر گرون بشن اما بازهم تغییراتی دارن. علاوه بر مواردی که در بالا اشاره کردیم، هزینه‌های جانبی رو هم باید در نظر بگیریم. مثل هزینه حمل، هزینه‌ی مصالح زیر پا، هزینه‌ی وسایل کار، مالیات، بیمه و مواردی از این قبیل که بین پیمانکار و کارفرما توافق میشه.

اجرای سقف کاذب برای پذیرایی با چوب

قیمت این طرح کناف معمولا از نوع ساده بیشتر است و دلیل آن نیز گستردگی طرح های مورد استفاده در آن می باشد. در این سقف ها می توانید طرح های حاشیه دار سقف، کناف ساخته شده با گنبد، اجرای برای طرح‌ های منحنی و قوس‌دار و همچنین طرح کناف تونلی و طرح شکل کمان را داشته باشید. همچنین اجرای انواع سقف کاذب کناف حاشیه دار برای قرار دادن نورپردازی مخفی از دیگر قابلیت های این مدل سقف می باشد.

عموما کنافکاری سقف به ۴ روش مختلف انجام می‌شود که طبیعتا بستگی به محیطی دارد که قرار است کنافکاری در آن انجام شود. این صفحات گچی که به RG معروفند، ساختار ساده‌ای دارند و بیشتر برای کنافکاری‌های معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع کناف متریالی است ساده، سبک، مقرون به صرفه از نظر هزینه و زمان. استفاده از پنل های کناف بی کیفیت از دیگر معایب اجرای کناف سقف می باشد.

برخی افراد، علاوه‌ بر سقف در دیوارهای منزل خود نیز از کناف استفاده می‌کنند؛ در این‌ صورت علاوه‌ بر زیبایی، دیوارهای کناف باعث عایق شدن صدا و حرارت می‌شوند. برای اجرای سقف‌های کناف، ابتدا زیرسازی فولادی به سقف بتنی اصلی متصل شده و سپس سقف کناف به این زیرسازی فولادی پیچ سورس می‌شود. پپس از نصب آن نیز، با استفاده از یک‌ سری درزگیرهای مخصوص درز بین شکاف‌های موجود گرفته شده و در نهایت، مطابق با سلیقه فرد سقف کناف رنگ‌ آمیزی خواهد شد. در نتیجه، در اجرای این سقف‌ها از گچ و خاک استفاده نمی‌شود و به‌ همین دلیل اجرای پنل‌های گچی کناف به‌ سرعت انجام خواهد شد. اگر به دنبال پیاده سازی طرح های اقتصادی و در عین حال شیک هستید، می توانید از نورپردازی های ساده در اجرای کناف سقف ساده و شیک استفاده کنید. همانطور که می‌دانید طرح‌ها هرچقدر پرکارتر بوده قیمت آنها نیز افزایش پیدا می کند.

  • از پانل های مقاوم در برابر آب می توانید در حمام و سرویس بهداشتی خود استفاده کنید و از پانل هایی سقف کناف که در برابر حریق مقاومت خوبی دارند در آشپزخانه می توانید بهره مند شوید.
  • عدم استفاده از متریال مناسب در ساخت سقف کاذب کناف ساده باعث به وجود آمدن ترک بر روی آن می شود.
  • به عبارتی، کاغذ دیواری های سقفی را می توان نوعی پوستر بزرگ مقیاس یا نقاشی آماده تزیین سقف قلمداد کرد.
  • سقف‌های کناف بسته به نوع ثابت یا متحرک بودنشان قیمت‌های متفاوتی دارند.
  • ولی مدل کناف منحنی، کمتر کاربرد داشته و برای هر پذیرایی مناسب نیست.
  • این امر به ویژه به هنگام وقوع زلزله از اهمیت بالایی برخوردار است.
یک مجسمه گچی و چراغ‌های آویز کوچک در سقف پذیرایی را زیبا می‌کند. به این نوع سقف ها کناف مشبک نیز گفته می شود و به نوعی ساخته شده اند که به صورت شبکه ای از سازه های “T” شکل و پنل هایی از جنس فلز ویا گچ ایجاد می شوند. اجرای آنها نیز به این صورت است که پنل های فلزی و یا گچی با استفاده از آویز هایی که قابل تنظیم هستند از سقف اصلی آویزان شده و حالت متحرک به خود می گیرند. از مزیت این سقف ها می توان به اجرای سریع آنها و دسترسی بسیار آسان تر به تاسیسات پشت آنها اشاره کرد. عمران مدرن یک پلتفرم در زمینه فعالیت‌های ساختمانی است که توسط عده‌ای از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر تهران راه اندازی شده است و هدف آن ایجاد بستری هوشمند در زمینه ارائه خدمات و محصولات ساختمانی و حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم خریدار و فروشنده است. عمران مدرن به دنبال ایجاد فضایی نوین و هوشمند در ارتباطات ساختمانی است.

۳- سقف کناف پذیرایی نامنظم

در سال ۱۹۲۲ شرکتی ساختمانی توسط برادران کناف ساخته شد که به سرعت توانست در سراسر دنیا به محبوبیت برسد و به برندی جهانی تبدیل شود. برای دهانه های کوچک از رابیتس نوع مسطح و برای دهانه های بزرگ تر از رابیتس نوع برجسته استفاده می کنند. هم چنین برای اندودکاری بر روی دهانه های کولر و تأسیسات نیز از این نوع سقف کاذب استفاده می گردد.

یک راهکار ساده که خصوصا برای بخش هایی از ساختمان که با عرض کم، طول زیادی داشته و جلوه جذابی ایجاد نمی کند، ایجاد اختلاف سطح در بخش هایی از سقف است. تزیین سقف با پوسته های سه بعدی و خیال انگیز جدید، اخیرا در ساختمان های مسکونی رواج پیدا کرده است و پیش از این در بناهای تجاری یا نمایشی اجرا می شد. کناف های همراه با نور مخفی که در بین آن کار گذاشته می شود جلوه ای خاص به سقف خانه می دهد.

مدل کناف ساده با انواع طراحی شیک و خاص در ساختمان های مختلف-کناف آوگون

توسط گلستان

گلستان عبدی