معرفی 8 انواع گل لاله، تکثیر، نماد و روش‌ نگهداری آن + عکس | flowerbook

برگ‌های آن دارای بریدگی عمیق و اغلب سه قسمتی یا سه برگچه‌ای‌است. در گام آخر باید روی گلدان با کاه و کلش یا ماسه پوشیده شود. در اولین قدم برای کاشت این گل باید پیاز آن را ضدعفونی مجله خبری کتاب گل کنید. بهترین زمان کاشت برای این گیاه اواسط آذر ماه تا اوایل بهمن ماه می باشد. آنها اغلب دارای یک لکه رنگی متفاوت در قاعده ساق پا ها (گلبرگ ها و کاسبرگ ها) در داخل هستند.

زمانی که برگها شروع به رشد کردند و هوا نیز گرمتر شد آبیاری را شروع کنید. گل لاله برای اینکه گل دهی خوبی داشته باشد به نور آفتاب و نور زیادی نیاز دارد. در اطراف آن نباید گیاهی که نباید ايجاد می کند کاشته شود.

http://agriculture-na.ir

طبق نظر باغبانی گیاه یکساله است و البته پیاز جدید هر سال جایگزین می شود. گل لاله در مناطق سردسیر به صورت دائمی قابل پرورش‌ است ولی در مناطق گرم قبل از اینکه گیاه را بکارید باید سوخ (پیازها) با سرما پرستاری شود. یکی از انواع لاله که در ايران معروف و مشهور است لاله واژگون با زیبایی چشم نواز می باشد. آیا می دانید که کیفیت پیازها در کاشت گیاهان شما به چه میزان تاثیر دارند؟ پیازهای مرغوب رویش گیاهانی سالم و شاداب را تضمین می کنند.

شرایط نگهداری گل لاله و پیاز لاله در خانه

گلدان با سایز 12 برای کاشت این گیاه انتخاب کنید؛ زیرا تا زمان گلدهی حجم ریشه گیاه به خوبی گلدان را پر خواهد کرد. در قدم بعدی باید کف گلدان را با پوکه، سفال یا سنگریزه بپوشانید و روی آن خاک بریزید. در نهایت پیازها را به گونه ای که شکم پیاز کمی رو به بالا باشد، در خاک بکارید. در واقع پیازها باید به صورت اریب در خاک قرار گیرند نه کاملا صاف و ایستاده. در آخر روی پیازها خاک ریخته و گلدان را با کاه و کلش بپوشانید. پس از جوانه زدن گیاه کاه و کلش را کنار زده و گلدان ها را به گلخانه یا داخل منزل انتقال دهید.

  • لاله های زرد برای هر مناسبت شادی مانند جشن سالگرد یا جشن تولد عالی هستند.
  • در این زمان جوانه های تازه روییده که رنگ سفیدی دارند را مشاهده خواهید کرد.
  • PH مناسب برای خاکی که در آن لاله کاشته می شود بایستی در حدود 7 و خنثی باشد.
  • زمانی که پیازها را از خاک در آوردی اطراف آنها را تمیز کنید.
  • لاله‌ها معمولاً در اواخر زمستان یا اوایل بهار از زمین بیرون می‌آیند.

برگ های این گل بسیار زیبا از یک پوشش مومی شکل تشکیل یافته است که به صورت مارپیچی بر روی ساقه ها قرار گرفته اند. گل لاله با این که دارای قسمت های سمی می باشد ولی در طول جنگ جهانی دوم از آن به عنوان غذا استفاده می کردند. اما گل لاله با گل شقایق تفاوت های بسیاری دارد و نباید این دو گل را با هم اشتباه گرفت. گل زینتی لاله همانند هر گیاه زنده‌ای از پیاز، ساقه، پرچم، تخمدان و گلبوش تشکیل یافته است. گل‌های لاله تنوع بسیاری در رنگ دارند و تقریبا در همه رنگ‌ها می توان گل لاله را یافت. اکثرا گل‌های لاله را می توان بر اساس تنوع رنگ بسیار آنها به دسته‌ های متنوعی تقسیم کرد.

لاله ی وحشی یا اصلاح نژاد نشده گل‌های کوچک قرمز و نارنجی دارد اما امروزه نژادهای اصلاح شده اندازه درشت تر و رنگ‌ها و شکل‌های بیشتری دارند و بسیار زیبا و چشم نواز هستند. برای سبک شدن خاک می‌توانید به آن مقداری ماسه و شن اضافه کنید. بهترین خاک برای لاله مخلوط کوکوپیت، پیت ماس و پرلیت است. اگر گل لاله را در منزل نگهداری می‌کنید از دریافت نور کافی توسط گیاه اطمینان حاصل کنید.

گل لاله معمولا سه گلبرگ دارد و از هر بوته، یک یا دو گل بیرون می آید. بعد از خشک شدن گل ها، برگ های سبز لاله را باقی بگذارید تا زمانی که زرد شوند و بریزند چون پیاز لاله برای زنده ماندن و تغذیه به برگ هایش نیاز دارد. بعد از از بین رفتن گل و برگ، پیازها را به آرامی و با دقت از خاک در آورید و در جعبه چوبی و در جای خشک، خنک و تاریک نگه داری کنید تا پاییز سال بعد دوباره آن را بکارید. گل لاله از گل‌های پیازدار است و باید پیاز آن را در فصل پاییز (ماه های آبان و آذر) از گلفروشی ها بخرید و در خاک بکارید تا در فصل بهار به گل بنشیند. این گل در جایی رشد می کند که بهارهای معتدل داشته باشد.

محمدرضا گلزار

لاله نیلوفر آبی با نام علمی Tulipa kaufmanniana و نام انگلیسی Water-lily tulip است. لاله شنل قرمزی با نام علمی Tulipa greigii و نام انگلیسی Red Riding Hood است. در ادب فارسی لاله در اغلب موارد مظهر رنج و گداز عشق است. گاه به خاطر سیاهی مدوری که چون داغی در وسط جام آن است به دل سوختهٔ عاشق تعبیر شده‌است.

توسط گلستان

گلستان عبدی