همه چیز در باره گل لاله Tulip | flowerbook

لاله های سفید معمولاً در مراسم خاکسپاری اهدا می شوند زیرا رایحه ملایمی دارند که فضای را شاد نگه می دارد. یک دسته گل لاله سفید همراه با یادداشت «از دست دادنت متاسفم» برای ابراز همدردی شما عالی است. لاله قرمز نماد عشق و لاله صورتی آن نماد درک متقابل است. هم چنین لاله ی بنفش پیام آور قدرت، فراوانی و خوشبختی، لاله زرد نماد شادی و عشق یک طرفه و لاله سفید نماد بخشش است. گل های لاله معمولاً فنجانی با سه گلبرگ و سه کاسبرگ هستند. برای هر محیطی یک لاله وجود دارد، از لاله‌های کوچک «گونه‌ای» در مناطق جنگلی طبیعی گرفته تا لاله‌های بزرگ‌تر که برای کاشت‌های رسمی باغ از تخت‌ها تا حاشیه‌ها مناسب هستند.

http://agriculture-na.ir

از عصاره ی گل لاله زیبا در بسیاری از لوازم و محصولات زیبایی و آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. برای پوست های خشک لاله می تواند بهترین مورد کاربردی در کرم های مرطوب کننده و سایر کرم ها، لوسیون ها استفاده می شود. اگر پیاز برای سال آینده دوباره استفاده شود باید در فصل بهار هنگام رويش از کودهایی که موجود است جهت تغذیه و غنی سازی گیاه استفاده شود. کود مورد استفاده نباید زیاد نیتروژن داشته باشد باعث می شود گیاه از بین برود و یا تضعیف شود.

هلند یکی از کشورهایی است که به کشت و صادرات لاله می پردازد که از این نظر جایگاه بسیار ویژه در بین کشورها دارد. با توجه به آمار سال های گذشته 3 میلیارد پیاز لاله در کشور هلند تولید می گردد که حدود دو سوم آن به کشورهای مختلف صادر می شود. PH مناسب برای خاکی که در آن لاله کاشته می شود بایستی در حدود 7 و خنثی باشد.

ترکیب کردن کمپوست با خاک، علاوه بر افزایش تخلخل نیاز پیاز لاله به عناصر ضروری را هم تامین می‌کند. نکته‌ای که باید در مورد پژمرده شدن گل لاله بدانید، چگونگی چرخه زندگی اوست. لاله در بهار شکوفه می‌دهد و کمی بعد از آن نیز این شکوفه‌ها از بین می‌روند.

جلوگیری از بروز اشکالات در گیاهان خانگی

مجله خبری کتاب گل سرده‌ای از تیرهٔ سوسنیان است که در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ گونه دارد. محل اصلی رویش لالهٔ خودرو در آسیای مرکزی در نظر گرفته می‌شود. در بین کشورهای اسلامی لاله در فرهنگ دو کشور ایران و ترکیه نفوذ عمیقی دارد.

لاله‌ ها قبل از این که به شکل یک گل زیبا در بیایند از پیاز تشکیل یافته اند. اگر بخواهیم گل لاله را از لحاظ ظاهری بررسی کنیم باید بگوییم که این گل از برگ های نواری شکل تشکیل شده است و به صورت پهن می باشد. اوتاکنون در صدها ساعت کارگاه و سمینار آموزشی ،به بیش از هزاران نفر آموخته است که چگونه گل آرایی کنند و چطور از این راه تولید ثروت کنند. ما در تیم تولید محتوای سایت آکادمی علی ولی در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه گل آرایی و راه‌های کسب درآمد از آن را برای شما فراهم کنیم. گل دهی در شرایط عادی در فصل بهار می باشد اما با پیش رس کردن گیاه می توان گل دهی را به اواسط دی تا فروردین آورد. برای رفع این مشکل گیاه را در محل پر نورتر قرار بدید و در فصل رشد از کودهای پتاسیم بالا و فسفر بالا استفاده کنید.

اگر لاله های شما شروع به رشد بیشتر از ساقه های دیگر در دسته گل خود کردند، نگران نباشید – می توانید دوباره آنها را کوتاه کنید تا با بقیه ساقه ها مطابقت داشته باشند. همانطور که رشد می کنند، می توانند کمی خم شوند و آویزان شوند. توصیه می کنیم از گلدان باریک تری استفاده کنید تا آنها را محکم و راست نگه دارید. همچنین چرخاندن گلدان می تواند مفید باشد تا گل ها در یک جهت خم نشوند. برای طولانی‌ترین عمر گلدان، ساقه‌های گل لاله را به صورت مورب برش دهید، سپس دو سوم بالای گل‌ها را در قیف روزنامه بپیچید و به مدت یک یا دو ساعت در آب خنک قرار دهید. سپس ساقه ها را مجددا برش دهید و لاله ها حداقل یک هفته ماندگاری دارند.

ایکمیا فاسکیاتا: از نگهداری تا تکثیر و کوددهی

یکی از انواع مختلف گل لاله، لاله واژگون می باشد که در اطراف دامنه‌های سر سبز کشور عزیزمان ایران رشد می کند. در مناطقی از ایران این گل را به نام اشک سیاوش می شناسند. در شمال غرب ایران در قسمت آذربایجان غربی به طور فروانی می توان این گل را مشاهده کرد.

نگهداری درست و نحوه ی برداشت سوخ

در زمستان های سرد جهت جلوگیری از پوسیدگی و یخ زدگی پیازها، آن را از خاک درآورد و در انبار نگه دارید. زمانی که پیازها را از خاک در آوردی اطراف آنها را تمیز کنید. توجه کنید که پیازها را با آب شستشو ندهید زیرا موجب پوسیدگی می شود. جهت انبار کردن از گلدان ها و یا ظرفهای پلاستیکی استفاده نکنید.

  • همانطور که در داستان فرهاد و شیرین بیان می شود، یکی از رایج ترین معانی گل لاله قرمز، عشق عمیق و کامل است.
  • خواستگاه این گل های سه گلبرگی، مناطق معتدل رو به سرد است که رطوبت چندانی نیز ندارند.
  • لازم است که از گربه و سگ خود در مقابل این گیاه مواظبت نمایید چرا که برای حیوان خانگی عزیز شما سمی میباشد.
  • از گل لاله در تولید کرم‌، لوسیون، روغن و عطر استفاده می‌شود.
  • در مرکز گل یک تخمدان بطری شکل سه حجره‌ای وجود دارد که هر حجره شامل تعداد زیادی تخمک است.
  • اگر بخواهیم در مورد لاله tulip صحبت کنیم باید بگوییم که این گل دسته ای از گیاهان محسوب می گردد که چندین ساله بوده و دارای پیاز می باشد.

توسط گلستان

گلستان عبدی