نکته‌های طلایی نگهداری از گل لاله آموزش تصویری وبلاگ گُل‌سِتان | flowerbook

بعد از جوانه زدن پیاز ها می توانید گلدان را به محل پر نور تر و گرمتر منتقل کنید. البته کاشت بذر روش زمان بری است و برای کشت گیاه در فضای داخل منزل پیشنهاد نمی شود. ترکیبی از پیت ماس، ماسه، کوکوپیت و پرلیت برای گل لاله مناسب است. گل‌های لاله آتشی قرمز رنگ است و پرچم‌های گل کاملا مشخص است. از نظر سمیت برای کودکان و حیوانات خانگی جز گیاهان سمی دسته بندی می‌شود.

تکثیر این گل هم می تواند از طریق بذر و هم ازطریق کاشت پیاز انجام شود. در فصل رشد گیاه می توانید از کودهای گلدهی و کودهای پتاسیم بالا و فسفر بالا استفاده کنید. انواع لاله به نور خوب و کامل نیاز دارند و در صورتیکه نور خوب دریافت نکنند گلدهی متوقف یا کمتر می شود.

  • گل لاله سرده‌ای از تیرهٔ سوسنیان است که در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ گونه دارد.
  • اگر به دنبال یک کار زیبا و هنری در منزل هستید می توانید پرورش این گل های زینتی را انجام دهید.
  • هر زمان که احساس کردید خاک گلدان خشک شده است، می‌توانید لاله را آبیاری کنید.

اولین نکته ای که باید قبل از یادگیری روش نگهداری پیاز گل لاله هلندی، ایرانی و سنبل در خانه بدانید این است که شیوه مراقبت از گل های ریشه دار و پیاز دار با هم متفاوت است. علی الخصوص زمانی که هوای محیط آن ها خیلی سرد یا خیلی گرم شود. گاهی حتی لازم است پس از پایان زمان گلدهی آن ها، پیاز را از خاک در آورده و آن را در جای درست با دمای مناسبی نگهداری کنید تا از بین نروند و برای گلدهی سال بعد آماده باشند. لازم است در نظر بگیرید که با مراقبت از پیاز گل لاله هلندی نباید بیش از دو سال انتظار گلدهی از آن داشته باشید.

اما لاله های ایرانی با مراقبت درست می توانند چندین سال متوالی گل دهند. این گونه از لاله ها را از خانواده هیبریدهای Darwin می دانند. این هیبریدها با هدف ایجاد ساقه گل بلند، عطر خوب و محکمی ساقه ها برای مقاومت در برابر باد و باران تولید می شود. در واقع این هیبریدها حاصل کراس بین لاله های Red Emperor با دیگر لاله ها هستند. اما این رقم از لاله برای اولین بار توسط دکتر Lefeber در هلند تولید شد. این دکتر در موسسه تحقیقاتی واگنینگن یک لاین از این لاله قرمز رقم Red Impression را در رنگ های مختلف تولید کرد.

گلدان آپارتمانی سانسوریا ابلق

اگر زودتر آنان را بکارید برگها بیرون خواهد آمد اما نیاز سرمایی گیاه برای گلدهی هنوز برطرف نشده است بنابراین شاخه گلی تولید نخواهد شد. همچنین به دلیل کاهش دما و نور در طی پاییز و زمستان رشد پیازهای جوان این گیاه در زیر خاک به خوبی انجام نخواهد گرفت. پیازهای مجله خبری کتاب گل خود را تا زمان کاشت و یا به منظور نگهداری در انبار در کیسه کاغذی نگهداری کنید. کیسه های پلاستیکی به دلیل نگهداشتن رطوبت و شیوع بیماری های قارچی برای این کار مناسب نیست. بومی مناطقی با بهار کوتاه ، زمستان هایی طولانی و سخت و تابستانهای طولانی و خشک است.

سبد گل شماره 112

در آب و هوای گرم تر، پیازها را در ماه آذر (یا حتی بعد از آن) بکارید. روی هر ساقه یک گل لاله رشد می کند که در هر بوته دو تا شش برگ پهن وجود دارد. فقط هنگام کاشت و بعد از آن در فصل بهار به لاله کود بدهید.

http://agriculture-na.ir

توجه داشته باشید که در زمان برداشتن سطح خاک به ریشه و ساقه گیاه آسیب وارد نشود. در هلند قرن هفدهم، گل لاله جدید چنان خشم و مد بود که یک مشت پیاز حدود دلار ارزش داشت. درست مانند لاله های قرمز، لاله های صورتی نیز یک گل بسیار رمانتیک محسوب می شوند. آنها برای یک قرار عاشقانه یا خواستگاری ایده آل هستند .

اگر آن ها را در باغچه کاشته اید که نور آفتاب به مقدار کافی به آن ها می تابد. در غیر این صورت پر نورترین جای خانه را برای آن ها انتخاب کنید تا نور کافی را دریافت کنند. اهمیت دریافت نور خورشید به صورت کامل در زمان گلدهی آن ها بسیار بیشتر است. این گل سازگاری زیادی با دامنه های سنگلاخی و صخره ای دارد و در صورت عدم تخریب به واسطه دام و انسان حتی ۱۰ هزار شاخه از آن را در یک دشت می توان مشاهده کرد. لاله واژگون بین 100 تا 120 سانتیمتر از سطح زمین قد می کشد. گونه زرد کمرنگ متمایل به لیمویی این گل‌ها موسوم به لاله گرگانی بین ۵۰ تا ۸۰ سانتیمتر ارتفاع دارد.

توسط گلستان

گلستان عبدی