همه چیز درباره گل لاله ایران درخت | flowerbook

از لحاظ گیاه‌شناسی لاله به دو گروه بزرگ پرورشی و خودرو تقسیم می‌شود. لاله‌های پرورشی دارای گل‌های بزرگ، جام گل بزرگ‌تر و تنوع رنگی بیشتری نسبت به گل‌های خودرو هستند. لاله‌ها به‌طورکلی در چهار طبقهٔ کلیِ زود گل‌دهنده، میان‌رس، دیر گل‌دهنده و گونه‌ها قرار می‌گیرند.

http://agriculture-na.ir

از سال ۱۹۸۱ تقسیم‌بندی گل‌های لاله توسط انجمن سلطنتی پیاز لاله هلند آغاز شد و لاله‌ها بر اساس شکل گیاه و شکل و زمان باز شدن گل به ۱۵ گروه تقسیم شدند. از طریق درآوردن پیاز بوته اصلی از خاک و جدا کردن پیازچه‌های نوچه اطراف پیاز مادری و کاشت بذر کاملاً تازهٔ ارقام جدید تکثیر و ازدیاد می‌شوند. در حال حاضر از نظر تولید و صادرات پیاز و گل شاخه‌ای لاله، هلند در جایگاه نخست در بین کشورهای جهان جای دارد. لاله گل ملی کشورهای ایران، افغانستان، ترکیه، هلند، مجارستان و بلژیک به‌شمار می‌آید. برای این که بتوانید به این گل زیبا نور رسانی انجام دهید آن را در محیطی که نور کافی در آن منطقه وجود داشته باشد بکارید. اگر خاک را با موادی همچون پیت ماس و کوکوپیت و بسیار از مواد مناسب دیگر مخلوط کنید برای رشد لاله بسیار مناسب است.

آیا گل لاله را می‌توان در گلدان کجاست؟

در بهار، زمانی که برگ ها ظاهر می شوند، لاله خود را با همان غذای پیاز یا پودر استخوانی که در زمان کاشت استفاده می کردید، تغذیه کنید. با این حال، اگر دوره خشکی وجود دارد و باران نمی بارد، باید پیازها را هر هفته آبیاری کنید تا زمین یخ بزند. طبیعت هرگز در نظر نگرفته است که پیازها در بالای زمین بچرخند، بنابراین کاشت پیازها را پس از خرید به تاخیر نیندازید. اگرچه لاله ها از نظر فنی یک گیاه چند ساله هستند، قرن ها هیبریداسیون به این معنی است که توانایی این پیاز برای بازگشت سال به سال ضعیف شده است. یک حوله تمیز را در ظرف فرو کرده و گلبرگها را در آن بریزید.

گل لاله در رنگ های متفاوتی وجود دارد و هر رنگ گل معنی و نماد خاص خود را دارد که در مقاله دانستنی هایی در مورد تأثیر و معنای رنگ گل ها در گل آرایی بطور کامل پرداخته شده است. به طور مثال گل لاله در رنگ های قرمز بيانگر عشق و رنگ زرد بيانگر شادمانی و گل لاله سفید به معنای معذرت‌ خواستن و همچنین گل لاله صورتی به معنای وفاداری می باشد. گل لاله در اشعار و ادبیات فارسی هم نشانگر قلب عاشق و گل لاله سرخ، نماد عشق بی پایان و ابدی عاشق به معشوق است.

بعد از بیرون آوردن سوخ‌ها صبر کنید تا در هوای آزاد رطوبتشان کم شود. پیازچه‌ها را در فاصله 15 تا 18 سانتی‎‌متری و در عمق 10 سانتی‌متری خاک بکارید. در ادامه با انجام مراقبت‌های لازم می‌توانید از داشتن گل‎های جدیدتان لذت ببرید.

  • شک نیست که واژهٔ لاله به لال که به معنی «سرخ» است وابسته‌است و گلی که لاله خوانده شده به مناسبت همین رنگ است.
  • هر قدر که شرایط خاک نامناسب تر و مواد غذایی کمتری داشته باشد پیازهای شکل گرفته ریزتر خواهند بود.
  • با شروع فصل بهار، بوته های لاله از زمین بیرون می آیند و شروع به گل دادن می کنند.
  • لاله وحشی معمولا از سایر انواع لاله کوتاه‌تر است؛ اما مقاومت بیشتری نسبت به لاله‌های پیوندی دارد.

سالیانه از کمپوست استفاده کنید تا مواد مغذی مورد نیاز برای شکوفه های آینده را فراهم کنید. بستر باغ را با استفاده از چنگال یا پنجه باغ آماده کنید تا خاک را به عمق30 تا 38 سانتیمتر شل کنید، سپس در یک مجله خبری کتاب گل لایه 5 تا 10 سانتیمتر کمپوست مخلوط کنید. لاله همچنین ریسک ابتلا به سرطان را نیز کاهش می‌دهد و در ضدعفونی کننده‌ها نیز استفاده می‌شود. وقتی لاله به هلند برده شد، در مدت زمان کوتاهی به محبوبیت رسید.

کسانی که خواهان کاشت این گل زیبا در حیاط و باغچه خانه خود هستند به راحتی می توانند اقدام به کاشت آن کنند. برای کاشت این گل زیبا در باغچه یک قسمت مناسب از باغچه را بکنید و پیازهای گل لاله را در عمق ۱۰ سانتی متری قرار دهید. پیاز گل لاله در هوای سرد شروع به جوانه زنی می کند پس نگران آب و هوای زمستان نباشید و بدانید که این شرایط خود کمک کننده برای رشد این گیاه خواهد بود. برای ایجاد ارقام جدید و تازهٔ لاله از روش کاشت بذر استفاده می‌شود.

برای نگهداری و تکثیر باید این موارد را در نظر داشت

75 گونه مختلف و بیش از 3000 گونه در حال حاضر شناخته شده وجود دارد. واریته های جدید نیز به طور مرتب کشت می شوند، بنابراین این تعداد فقط افزایش می یابد. لاله‌ها معانی نمادین مختلفی دارند ، اما معمولاً نشان‌دهنده عشق عمیق و بی‌مصرف هستند.

گلدان آپارتمانی سانسوریا ابلق

توسط گلستان

گلستان عبدی