گل لاله چیست؟ روش‌های نگهداری و تکثیر گل لاله علی ولی | flowerbook

در قرن شانزدهم، لاله در ترکیه بسیار محبوب شد؛ در همان زمان بود که مردهای ترکیه در پوشش خود از سربند و عمامه استفاده می‌کردند. کودزو یک انگور تهاجمی است که توانایی رشد یک پا در روز و از بین بردن زندگی گیاهان دیگر را دارد. این تاک بیشتر در جنوب رشد می کند اما در سایر مناطق کشور نیز گسترش یافته است. گل های مخصوص مناطق گرمسیری گیاهانی هستند که به گرما، بی آبی و خشکی هوا مقاوم می باشند. گل ها و گیاهان طبیعت را به خانه ها، ارزانی می دارند و به همین خاطر بهتر است تا جایی که می…

گلدان استوانه بلند مهرنی

از ویژگی دیگر این گل ارتفاع آن است که با توجه به نوع گونه آن 10 سانتیمتر تا 71 سانتیمتر متفاوت است. در این روش بهترین و مناسب ترین زمان و مکان برای کاشت باغچه و مکانی بیرون از محیط گلخانه و در اواخر ماه آبان می باشد. سوخ هایی که در باغ کاشته شده بودند تمام فصل زمستان در خاک بوده اند و زمانی در فصل بهار هوا گرم تر شود گل دهی دارند. مناسب ترین دمای خاک در زمان کاشت بهتر است که کمتر از 17 درجه سانتی‌گراد باشد. اگر در قرن شانزدهم به کسی گل لاله می دادی، به او ثروتی می دادی.

http://agriculture-na.ir

نکته قابل اهمیت این است که باتوجه به ساقه های گل اندازه گلدان را انتخاب کنید. روش پيش رس کردن گل لاله به این صورت است که سوخ گل لاله را باید در فصل پائیز در گلدان بکارید و در هوای سرد و در دمای حدودا 9 درجه و تاریک بگذارید تا ریشه دهی داشته باشد. در ادامه برای رشد جوانه سرما و دما را تا 5 درجه کاهش دهید. پس از رشد جوانه دما را افزایش دهید تا به 17 تا 20 درجه برسد و آرام آرام نور را هم افزایش دهید.

  • این به لاله های شما کمک می کند تا حداکثر قد و اندازه گل خود را بدست آورند.
  • با ما در ادامه این متن همراه باشید و در رابطه با این گل زیبا و نحوه کاشت پیاز آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.
  • پیازها را در عمقی تقریبا سه برابر اندازه ی خود پیاز بکارید و بعد از کاشتن، خاک روی آن را خوب فشار دهید و آبیاری کنید.

پوسیدگی انتهایی (در اثر قارچ فوزاریوم اوکسیپوروم) موجب شاخ و برگهای قرمز، ریشه کم و پیازهای پوسیده میشود. این مشکل باید توسط پرورش دهنده کنترل شوند و هرگز چنین پیازهایی وارد مزرعه نشوند. پیازهای تازه خریداری شده را حتما از نظر پوسیدگی سفید و بوی ناجور چک کنید.

نحوه ی پیش رس کردن گیاه گل لاله

با رشد برگها و همچنین گرمتر شدن هوا ابیاری را افزایش دهید اما به یاد داشته باشید که محیط اطراف پیازها هرگز نباید آب را در خود نگهدارد. مجله خبری کتاب گل، گل نرگس، فریتیلا و سایر پیازهای گلدار بهاره را می توان در تمام ماه های شهریور، مهر و ابان کاشت. برای این که بتوانید یک بهره برداری خوب از این گل زینتی داشته باشید بایستی عوامل موثری که بر روی آن تاثیر دارند را چک کنید. بایستی نوع و کیفیت پیاز و طرز کشت کردن و کاشت این گل را بدانید و سپس اقدامات لازم را انجام دهید. مناسب ترین زمانی که می توانید در آن به کاشت گل رویایی لاله بپردازید در فصل پاییز میباشد.

لاله آتشی

با این حال، زمان های ناامیدانه منجر به اقدامات ناامیدکننده می شود. هنگامی که در طول جنگ جهانی دوم عرضه مواد غذایی به هلند مسدود شد، پیاز گل لاله به جلوگیری از گرسنگی و قحطی گسترده کمک کرد. از زمان های قدیم رنگ قرمز نماد عشق و محبت خالص بوده است. هدیه دادن یک دسته گل زیبا از لاله های قرمز به عزیزانتان مطمئنا روحیه آنها را شاد می کند. لاله های قرمز یک هدیه عالی برای مناسبت روز ولنتاین هستند و همچنین حال و هوای بسیار رمانتیکی به شما می دهند. برای لاله از خاکی با زه‌کشی مناسب و دارای PH خنثی استفاده کنید.

نیاز رطوبتی بالایی ندارد و رطوبت نسبی منزل برای رشد و شکوفایی گیاه کافی است. اعتقاد بر این است که آنها برای اولین بار در قرن یازدهم در قسطنطنیه کشت شدند. آنها در نهایت به نماد عثمانی ها تبدیل شدند، با نقوش لاله عنصر محبوب در ادبیات، هنر، موسیقی و غیره.

توسط گلستان

گلستان عبدی