گل لاله بانی گل هم نشین گل های من | flowerbook

لاله سفید نماد صلح و آرامش و در بعضی منابع گل لاله سفید را برای نشانه بخشش می‌دانند. لاله زرد را نماد شادی و تفکر مثبت می‌دانند و می‌تواند یک هدیه مناسب برای افراد مثبت اندیش و خوش بین باشد. شکوفایی گل لاله از اواخر اسفند تا اواخر اردیبهشت ماه است. دو نوع لاله در طبیعت وجود دارد لاله خودرو و لاله‌های پرورشی که گل‌های لاله خودرو جام گل کوچکتری دارند. گل‌های لاله ساده، منفرد و گاهی گل‌های آن‌ها پرپر هستند و هر ساقه دارای یک تک گل است.

و در بلند مدت این بازی یک بازنده بیشتر ندارد که همان دلالان سودجو می‌باشند. این گل زیبا و درخشان، در نخستین روزهای بهار ظاهر می‌شود و مانند سنبل و سایر گلهای بهاری این فصل را باطراوت و سبز می‌کند. البته ممکن است زمان رشد و شکوفه دادن این گیاه کمی فرق کند.

خاک باید دارای زهکشی خوب، خنثی تا کمی اسیدی، حاصلخیز و خشک یا شنی باشد. همه لاله ها از مناطقی که رطوبت بیش از حد دارند بیزارند. کاشته نشده پیدا کردید، آنها را بکارید و از شانس خود استفاده کنید. گلهای عمودی ممکن است تک یا دوتایی باشند و شکل آنها از فنجان، کاسه و جام ساده تا اشکال پیچیده‌تر متفاوت است. خاک آن باید دارای مواد مغذی و از نظر اسیدی بودن خنثی باشد و رطوبت را به اندازه ی متوسط در خود نگه دارد. در هنگام خرید پیازها دقت کنید که ظاهرشان کاملا سالم و بدون لک باشند.

نگهداری درست و نحوه ی برداشت سوخ

اگر بخواهیم از لحاظ ارتفاع این گل های زینتی را تقسیم کنیم در سه گروه بلند، متوسط و کوتاه تقسیم می گردند. جالب است بدانید مجله خبری کتاب گل دارای انواع مختلفی است که برخی از آنها به صورت ترکیبی از چند رنگ متنوع وجود دارند. این گل زینتی و زیبا دارای 3 گلبرگ و 3 کاسبرگ می باشد. به عنوان مثال برای گلدانی که 30 سانتیمتر ارتفاع دارد گیاهی انتخاب کنید که طول ساقه آن سانتیمتر باشد. همچنین در گلدان های کوچکتر طول ساقه در حدود 25 سانتیمتر مناسب است. پیاز لاله نیاز به محیط مرطوب دارد به همین دلیل برای خروج آب اضافی در انتهای گلدان حتما منافذی باید وجود داشته باشد که احتمال پوسیدن پیاز در آن بسیار کم باشد.

http://agriculture-na.ir

خاک پیاز لاله بایستی دارای ۷۰ درصد خاک باغچه، حدود ۲۰ درصد ماسه و ۱۰ درصد کود شیمیایی برای تقویت خاک باشد. پس از این که اقدام به تهیه پباز مرغوب و مناسب کردید بایستی مقداری خاک سبک تهیه کنید و سپس به تعداد لاله های موجود گلدان هایی با اندازه دهانه ۱۲،۱۰،۱۴ سانتی متر تهیه نمایید. توجه نمایید که سایز گلدان بایستی مناسب انتخاب شود و نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد.

نحوه پرورش گل لاله

پیاز دار و با نام علمی Tulipa، متشکل از حدود ۱۵۰ گونه پیاز دار با گل های زرق و برق دار، متعلق به خانواده سوسنیان. انواع گونه‌های لاله در جنوب اروپا ، شمال آفریقا و غرب آسیا (آناتولی و ایران) و شرق آسیا در چین بومی هستند. مرکز و نژاد اصلی تنوع وراثتی امروزه گونه‌های مختلف لاله به آسیای مرکزی برمیگردد (کوهای هندوکش و استپ‌های قزاقستان). با کاشت انواع با زمان های مختلف شکوفه، می توانید گل های لاله را از اوایل تا اواخر بهار شکوفا کنید.

اگر لاله در باغچه کاشته شده است و بارندگی نیز هر هفته یا یک هفته در میان صورت می‌گیرد، دیگر نیازی نیست شما هم لاله را آبیاری کنید. گل لاله می‌تواند تکی، دوتایی، پیچ خورده، صاف و یا ترومپتی شکل روی ساقه قرار گرفته باشد. لاله وحشی معمولا از سایر انواع لاله کوتاه‌تر است؛ اما مقاومت بیشتری نسبت به لاله‌های پیوندی دارد. به دلیل قد کوتاه‌تر، این نوع لاله برای سنگفرش کردن باغچه مناسب‌تر است. گل لاله از خانواده ی سوسن‌ها است و با تنوعی رنگی زیاد وجود دارد طوری که می‌توانید باغچه تان را با رنگ‌های مختلف آن طراحی و نقاشی کنید.

  • این کار نه تنها دمای مناسب برای جوانه زدن گیاه را فراهم می کند، بلکه نوک جوانه ها را نیز از نور خورشید می پوشاند.
  • این نام برگرفته از کلمه Turban به معنی دستار و یا سربند است.
  • بعد از جوانه زدن پیاز ها می توانید گلدان را به محل پر نور تر و گرمتر منتقل کنید.
  • توجه داشته باشید که در زمان برداشتن سطح خاک به ریشه و ساقه گیاه آسیب وارد نشود.

توسط گلستان

گلستان عبدی