گل لاله، معرفی+ نگهداری+ نماد+ عکس کافه گلدون | flowerbook

اگر دمای محیط خیلی بالا باشد گلدهی گل لاله به مشکل می‌خورد. باید از گل لاله در برابر پوسیده شدن ریشه محافظت نمود و از آلودگی ریشه آن جلوگیری به عمل آورد. از طریق کشت و صادر کردن این گل بسیار زیبا به کشورهای مختلف تا حدود زیادی می توان به اقتصاد کشور کمک کرد.

قیمت پیاز گل لاله قرمز رقم Red Impression

یکی از انواع دیگر تقسیم بندی گل‌های لاله که با توجه به مبحث باغبانی است لاله‌هایی با دمگل کوتاه و گل های درشت می باشد. یک نوع گل لاله وجود دارد که بویی بسیار زیبا و مدهوش کننده همچون بوی زرد آلو دارد از این رو به آن “زیبا همچون زرد آلو ” گویند. اگر بخواهیم در مورد لاله tulip صحبت کنیم باید بگوییم که این گل دسته ای از گیاهان محسوب می گردد که چندین ساله بوده و دارای پیاز می باشد. این نوع از گل لاله از خانواده Liliaceae بوده و مربوط به راسته Liliales است.

http://agriculture-na.ir

این گل زیبا حداکثر می تواند در حدود دو ماه کارایی داشته باشد . پیازهای این گل زینتی را به هنگام فصل تابستان و یا در پاییز می کارند که در این زمان هنوز شروع به ریشه دادن نکرده است. پس از این که پیازها شروع به ریشه دادن کردند دمای مناسب آن 12 درجه سانتیگراد خواهد بود. یکی از عوامل مهمی که باید بدان توجه کنید خاک مناسب برای کاشت پیازهای مجله خبری کتاب گل است.

پس از کاشت آن را آبیاری کنید و برای دریافت آب مورد نیاز از بارش های زمستانی، گلدان را بیرون قرار می دهیم. اگر پیاز لاله را به تازگی خریده اید بهترین زمان برای کاشت آن آبان و آذر است. این گل که به عنوان گل شاخه بریده طرفداران زیادی دارد، باغداران زیادی را به کاشت وسیع آن ترغیب می کند.

  • دمای ایده‌آل برای ریشه‌دهی ۹ درجه و برای رشد ۱۸-۱۵ درجه سانتیگراد است.
  • بر اساس آمارهای موجود در جهان این گل در جایگاه سوم در بین پر طرفدارترین گل‌ها قرار دارد.
  • کاشت گیاهان زیبا نیز از علایق بسیاری از افراد است که به دلیل مشغله های فراوان همیشه به تعویق می افتد.
  • تمامی انواع خودروی لالهٔ قرمز تنها ۶ پرچم و ۶ گلپوش دارند.
  • گل لاله علاوه بر زیبایی و تنوع در رنگ و نوع به علت سهولت کشت بسیار پرطرفدار و محبوب است.

کود آوری، مناسب برای تمام گیاهان آپارتمانی، زینتی و گلخانه ای که دارای خاصیت تقویتی، رویشی و زایشی میباشد. پس اگر درون منزل نگهداری میکنید ، پرنورترین مکان را برای این گل زیبا انتخاب کنید؛ به عنوان مثال کنار پنجره جنوبی مکان مناسبی است. رنگ سفید ملایم لاله ها حال و هوای بسیار آرام و شادی به فضا می دهد.

دمای مناسب برای لاله ها

بستر کشت می تواند ترکیبی از خاک باغچه و پیت ماس و کمی ورمی کمپوست باشد. دمای ایده آل برای رشد لاله دمای بین 15 تا 20 درجه سانتی گراد است. و بدلیل شباهت گل‌های آن به نیلوفرآبی به لاله نیلوفر آبی معروف شده است. از ویژگی‌های خاص گونه‌ی شنل قرمزی برگ‌های سبز با رگه‌های بنفش روی آن‌ها است. این گونه بومی آسیا است و رنگ گل در این گونه قرمز با مرکز مشکی است. رنگ صورتی در لاله نماد درک متقابل و نقطه نظرات مشترک است.

کمپوست، پودر استخوان و کود گرانوله برای لاله مناسب هستند. محل مناسب کاشتن پیاز لاله جایی است که آفتاب صبحگاهی و سایه ی طولانی عصرگاهی داشته باشد. هر قدر که شرایط خاک نامناسب تر و مواد غذایی کمتری داشته باشد پیازهای شکل گرفته ریزتر خواهند بود. شود اما با امدن زمستان و کاهش دما از بین خواهد رفت البته خود پیاز از بین نمی رود . نور اندک محیط نیز از دیگر دلایل عدم گلدهی این گیاه است. توان پیازهای جوان را از خاک درآورد و آنان را برای انبار کردن در طی زمستان آماده کرد.

توسط گلستان

گلستان عبدی