گل لاله بانی گل هم نشین گل های من | flowerbook

علاوه بر این، لاله ها یکی از اولین گل هایی هستند که در فصل بهار شکوفا می شوند. آنها به سرعت وارد اروپا شدند و در دوران شیدایی لاله به یک کالای دیوانه کننده تبدیل شدند. لاله‌ها اغلب در نقاشی‌های عصر طلایی هلند به تصویر کشیده می‌شوند و از آن زمان با هلند، تولیدکننده اصلی بازارهای جهانی، مرتبط شدند. در قرن هفدهم هلند، در زمان شیدایی لاله، عفونت پیازهای لاله توسط ویروس شکستن لاله، الگوهای متنوعی را در گل‌های لاله ایجاد کرد که بسیار مورد تحسین و ارزش قرار گرفت.

بعد از مرگ لاله ها چه باید کرد؟

بیماری کورشدن گل لاله گل دهی شروع می شود اما در مراحل بعدی رشد، گل باز نخواهد شد و در مرحله‌ی بعد از شروع گل ها شروع به ریزش می کنند. سقط و مرگ گل لاله می تواند یک گل یا قسمتی از آن گل می باشد. درحالیکه گل‌های لاله پرورشی جام گل بزرگ‌تری داشته و در تنوعی از رنگ‌های زرد، قرمز، نارنجی، بنفش و سفید دیده می‌شوند. بعد از ریختن گل ها که معمولا در اواخر بهار است، میزان آبیاری را به یکبار در هفته کاهش می دهیم تا برگ و ساقه زرد شوند.

بذر بادمجان سبز دلمه راه راه هیبرید

به طور کلی باید در نظر بگیرید که این گیاهان به هوای سرد بیشتر علاقه دارند تا هوای گرم. از آنجایی که هوای گرم باعث می شود شانس گلدهی آن ها پایین بیاید، بهتر است محیط را، به خصوص در روزهای نزدیک شروع گلدهی، برای آن ها خنک نگه دارید. بهترین درجه دما نیز برای فصول بهار و تابستان 15 تا 20 درجه و برای نگهداری از پیاز 5 تا 10 درجه است. همچنین از آنجایی که این گل علاقه چندانی به رطوبت ندارد لازم نیست هنگام نگهداری از گل لاله محیط را مرطوب کنید و یا از اسپری آب بر روی برگ های آن استفاده کنید. پیاز لاله در زیر سطح خاک قرار دارد و تنها قسمتی از گیاه است که در شرایط نامساعد مانند تابستانهای گرم و زمستانهای خیلی سرد نیز به زندگی ادامه میدهد. قسمت کلی پیاز تقریبا از برگهای رشد نیافته ضخیم و کم رنگ بصورت لایه‌های مطبق به نام فلس تشکیل یافته که آب و غذا در این فلسها ذخیره میشود.

بهترین و مناسب ترین نوع خاک برای لاله ها مخلوطی از کوکوپیت، پیت ماس و پرلیت و همچنین ترکیب مناسب دیگر خاک باغچه و ماسه می باشد. اگر لاله را برای استفاده شاخه بریده پرورش می دهید باید زمانی که جوانه مجله خبری کتاب گل ها به طور کامل رنگ گرفتند اما باز نشدند برداشت شود. اگر زودتر از این زمان برداشت شوند نمی توانند کاملاً باز شوند. لاله با دمگل کوتاه و دارای گل های درشت و با دوام که برای کاشت گلدانی مناسب است.

  • هر گونه لکه و یا رنگی غیر طبیعی مانند رنگ های سفید صورتی و یا آبی در روی سط بیرونی پیاز ها نشان از نا مناسب بودن پیاز این گل است.
  • این دکتر در موسسه تحقیقاتی واگنینگن یک لاین از این لاله قرمز رقم Red Impression را در رنگ های مختلف تولید کرد.
  • این گیاه بدلیل پیازدار بودن به آبیاری بیش از حد حساس است.
  • بنابراین چه در گلدان کاشته شوند و در محیط آپارتمان باشند و چه در باغچه و فضای آزاد به همین مقدار آب احتیاج دارند.

در بسیاری از منابع منشا گل لاله را از ایران می‌دانند و شرایط جغرافیایی و آب و هوایی ایران امکان رشد مناسبی برای گل لاله فراهم می‌کند. لاله‌ها بطورکلی در چهار طبقهٔ کلیِ زود گل‌دهنده، میان‌رس، دیر گل‌دهنده و گونه‌ها قرار می‌گیرند. اگر گل لاله را از شاخه آن جدا کنید و به صورت مرتب و درست از آن نگهداری کنید، می‌توانید این گل شاخه بریده را بیشتر از ۱۰ روز در آب، نگهداری کنید.

http://agriculture-na.ir

با کاشت پیاز گل لاله قرمز رقم Red Impression تا حدود 5 سال شاهد رشد، نمو و گلدهی این گیاه هستیم. اما این را نیز در نظر بگیرید که گاهی به دلایل مختلف نمی توانید مشکلات مختلف آن را حل کنید یا از پیاز آن مراقبت و نگهداری کنید. در چنین شرایطی می توانید با خرید بسته ی یک ماهه گل و گیاه و باغداری می توانید از مشاورین جوانه بان برای این منظور کمک بگیرید.

پس از باز شدن گل‌ها می‌توان در داخل منزل در هر محلی قرار داد. گل لاله از سه گلبرگ و سه کاسبرگ که تا حدودی یکدیگر را می پوشانند تشکیل شده است. هم درون و هم بیرون گل کاملاً رنگین است و در میان گل لکه ای دیده می شود که بسیار زیبا است و چشم گل نامیده می شود و تمام زیبایی گل لاله مربوط به این قسمت است.

فصل کاشت پیاز گل لاله قرمز رقم Red Impression

توسط گلستان

گلستان عبدی