گل لاله : نکات طلایی نگهداری، انواع نماد گل لاله آوری کود | flowerbook

پیاز ها باید در عمق 4 سانتیمتر الی 20 سانتیمتر کاشته شوند زیرا اندازه درشتی دارند. نیازمند خاکی با زهکش بسیار خوب مخلوطی با یک قسمت شن +یک قسمت خاکبرگ بستر سبک می باشد. گل لاله خواص دارویی هم دارد که به بعضی از آنها اشاره می کنیم. یکی از انواع زود گل دهنده است با ظاهری نسبتاً کوتاه در 15 تا 45 سانتی متر می باشد. یک ویروس به نام Tulip Breaking Virus در لاله به نام ویروس شکستگی گل لاله وجود دارد. این گیاه بدلیل پیازدار بودن به آبیاری بیش از حد حساس است.

در نواحی خیلی سرد و مرطوب پیازهای لاله باید از خاک بیرون آورده شده و جهت کاشت دوباره در پاییز در انبار نگهداری شوند. زیر درختان برگریز که نصف روز سایه‌است، به خوبی رشد می‌کند. خاک مناسب برای کاشت خاک‌های شنی و رسی به همراه کمپوست است، کمپوست باعث نرم شدن خاک می‌شود. انواع لاله با توجه به مباحثی که در گیاه شناسی وجود دارد می تواند به صورت لاله‌ های پرورشی و لاله‌ های خودرو تقسیم‌بندی گردد. لاله‌ هایی که ساقه گل دهنده بلندی دارند یکی از انواع این گل زیبا است که می توان در تقسیم بندی برای این گل در نظر گرفت.

همه چیز درباره گل لاله

قبل از کاشت بایستی از کیفیت خوب و بالای خاک مورد نظر اطمینان حاصل کنید. اگر قبل از کاشت خاک باغچه را با استفاده از کمی کود حیوانی و ماسه پر کنید در رشد و نمو لاله بسیار یاری خواهد رساند. در هنگام کاشت گیاه در باغچه حتی الامکان سعی شود از مناطقی که دارای سایه هستند استفاده شود تا گل موجود ماندگاری بالایی داشته باشد. همان گونه که از شکل ظاهری گل لاله می توان دید این گل از جمله گل هایی است که دارای ظاهری بسیار زیبا و لطیف است. گل لاله پس از این که نابود می شود پیاز آن را از دل خاک بیرون می کشند و ساقه آن نیز بریده می شود. جالب است بدانید پیازی که پس از، از بین رفتن گل لاله از خاک بیرون می آورند را خشک می کنند و سال بعد دوباره کاشت انجام می دهند.

گل مروارید یک فرش رنگارنگ از گل‌های ریز است که می‌تواند برای زیباسازی باغ شما استفاده شود. بومی اروپا است و شاخ و برگ‌های کم رشد با سرعت رشد بالا دارد بطوری که ظرف دو ماه پس از کاشت، زمین… امروزه گل و گیاه طرفدار زیادی پیدا کرده و چون بیشتر خانه ها، آپارتمانی شده نگهداری از گل و گیاه به توجه بیشتری نیاز دارد. از آنجایی که سرما برای گل ها و گیاهان مضر است و آنها را از…

  • گل های لاله معمولاً فنجانی با سه گلبرگ و سه کاسبرگ هستند.
  • هلند تولید کننده اصلی گل لاله دنیا میباشد به طوریکه در سال 3 میلیارد شاخه از این گل تولید مینماید که اغلب صادر میشوند.
  • زیر درختان برگریز که نصف روز سایه‌است، به خوبی رشد می‌کند.
  • بعد از اینکه گل از بین رفت باید پیاز آن را از خاک درآورده و ساقه ی آن را برید.
  • بعد از ریختن گل ها که معمولا در اواخر بهار است، میزان آبیاری را به یکبار در هفته کاهش می دهیم تا برگ و ساقه زرد شوند.

زمانی که این گل به هلند وارد شد، بسیار محبوب گردید و کشت گسترده پیدا کرد. به طوری که امروزه هلند مهم‌ترین تولیدکننده مجله خبری کتاب گل در جهان است و آن را به بقیه کشورها هم صادر می‌کند. گل لاله را می‌توان در گلدان و داخل منزل هم نگهداری کرد. اگر شما هم به پرورش انواع گل لاله مثل گل لاله عباسی ، گل لاله واژگون و … علاقه دارید با ما در این مقاله همراه باشید. گل لاله گیاهی دارای پیاز است و هم در گلدان و هم در منزل قابل نگهداری است. بیش از 160 نوع در سرتاسر جهان است و دارای رنگ های سفید، قرمز، صورتی و زرد است.

گمان می‌رود که نام «لاله» از واژه‌ ای فارسی به معنای عمامه گرفته شده باشد که احتمالاً کسانی که آن را کشف کرده‌اند، شبیه آن بوده‌اند. استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی نازبو فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. 2020 © تمامی حقوق این فروشگاه برای دمبرگ محفوظ می باشد. لازم است که از گربه و سگ خود در مقابل این گیاه مواظبت نمایید چرا که برای حیوان خانگی عزیز شما سمی میباشد.

افوربیا انوپلا: نکات نگهداری و کوددهی

به محض رخ دادن مرگ موقتی، گیاه پژمرده شده و مواد مغذی مجدد به پیاز بر می‌گردند و در آنجا برای بهار بعدی ذخیره می‌شوند. هرگز این برگها را تا زمانی که کاملا قهوه‌ای نشده‌اند از گیاه جدا نکنید. کاشت بذر مدت زمان زیادی(حدودا 5 سال) می‌خواهد و معمولا در منزل انجام نمی‌شود. این روش برای تولید واریته‌های جدید گل لاله کاربرد دارد. توان در این مدت با پوششی پلاستیکی روی سطح گلدان را پوشاند تا بستر کاشت رطوبت خود را حفظ کند.

گیاهان رطوبت دوست برای حمام

هلند تولید کننده اصلی گل لاله دنیا میباشد به طوریکه در سال 3 میلیارد شاخه از این گل تولید مینماید که اغلب صادر میشوند. در مرکز گل یک تخمدان بطری شکل سه حجره‌ای وجود دارد که هر حجره شامل تعداد زیادی تخمک است. در بالای تخمدان نیز یک کلاله سه قسمتی قرار گرفته که دانه‌های گرده به آن می‌چسبند.

http://agriculture-na.ir

توسط گلستان

گلستان عبدی