با جذاب ترین انواع گل رز آشنا شوید! + عکس رزفارست | flowerbook

این گونه از رز در فصل تابستان گل نمی دهند و پرورش آن در مناطق گرم به هیچ وجه توصیه نمی شود. الی ماما، یک فروشگاه گل اینترنتی واقع در شهر محلات، قطب اصلی مجله خبری کتاب گل گل و گیاه ایران است. حال که با این گیاه آشنا شدید و نمادهای اون رو فهمیدین بیاید انواع رز را بررسی کنیم و ببینیم کجاها مورد استفاده قرار میگیرد.

نوع گیاه

به شما پیشنهاد می‌کنیم مراسم گلاب گیری کاشان را از دست ندهید. رنگ مشکی و سفید اغلب در مراسم ترحیم و عرض تسلیت استفاده می‌شود. برخی افراد بر این باورند که رنگ مشکی حس اعتماد به نفس، امید و شجاعت داشتن در زندگی را انتقال می‌دهد. گل رز سبز به معنای رشد، انرژی برای آغاز دوباره زندگی و ادامه زندگی. برای افرادی که دچار بیماری و یا توانسته‌اند بیماری سختی را پشت سر بگذارند استفاده می‌شود . تا به آنها انرژی برای رشد و زندگی کردن انتقال دهد.

http://agriculture-na.ir

آفات و بیماری گل رز برخلاف انتظار، بسیار بیشتر از چیزی هستند که فکر می‌کنید. بیماری‌ها و آفات ریشه، ساقه، برگ‌ها و حتی گل‌های زیبای درختچه رز را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. شایع‌ترین بیماری‌های گل رز ناشی از فعالیت قارچ‌ها و ویروس‌های ناخوانده هستند. کپک خاکستری و زنگ گل رز رایج‌ترین بیماری آن محسوب می‌شوند. اما گال طوقه و رزت رز را می‌توان ترسناک‌ترین بیماری گل رز نامید.

گل رز بیشتر در باغچه و باغات کاشته میشود، اما به تازگی قابلیت کاشت و نگهداری گل رز در گلدان در بیشتر گونه های این گل ایجاد شده است. کاشتن گل رز هلندی به مراقبت خاص خود نیاز مند می باشد. برای مثال این گل نیاز به کود دهی داشته و باید سم پاشی شوند.

پس از سبز شدن باید آب دادن را کمتر کنند تا ریشه بوته ها که خیلی ظریف است نپوسد، تا موقعی که هوا سرد و یخبندان است، این بوته ها را باید در گلخانه یا در زیر شاسی نگهداری کرد. پس از مساعد شدن هوا آنها را بیرون آورده در خزانه دیگر با فواصل بیشتری نشاء کرده یا آنکه جداگانه می کارند. در دو زمان کاشتن دانه های گل سرخ برای زیاد کردن آن مورد استفاده است. یکی برای به دست آوردن جورهای تازه و دیگری کاشتن دانه های نسترن برای تهیه پایه های جوان و سالم قابل پیوند. که به منظور به دست آوردن ارقام جدید یا برای پیوند استفاده می شود. یکسال نشاءها مانده و در بهار سال دوم آنها را از کرت اصلی خارج و در خطوطی به فاصله 5 / 1 متر و فواصل بوته ۲۰-۱۰ سانتی۔ متر کشت می کنند و در خرداد ماه برای پیوند آماده می باشند.

رز آلبا

با توجه به مراقبت مناسب، گل رز پس از برش می تواند یک هفته و نیم یا بیشتر باقی بماند. آبرسانی خوب به گل ها باعث طولانی تر شدن عمر آن ها می شود. با دست های تمیزتان ساقه ها را با زاویه 45 درجه برش دهید. گل رز زرد برای یک رویداد شاد، بسیار عالی است ، یک نوزاد جدید یا نامزدی، دلایل خوبی برای ارسال گل رز زرد است.

نماد و مفهوم هر رنگ گل رز

یکی از پرطرفدار ترین و زیباترین گونه های رز باغچه ای، گل رز مینیاتوری می باشد. رزهای مینیاتوری دارای قد و قامت کوتاه و گل هایش فشرده تر و جمع و جور تر از گل های رز هیبرید چای یا گراندیفلورا می باشند. پس از رز های هیبرید چای و گراندیفلورا ، گل رز فلوریبوندا یکی دیگر از محبوب ترین انواع گل های رز می باشد. گل های این نوع رز مانند رز گراندیفلورا به صورت خوشه های بزرگ می باشند ، با این تفاوت که این نوع رز به طور مداوم شکوفه می دهد. همچنین نگهداری از این نوع رز نسبت به رز هیبرید چای و گراندیفلورا بسیار آسان تر است.

  • این گل زیبا در همه مناسبات، جایگاه خاص خود را دارد و جلوه ی زیبایی به آنجا می بخشد.
  • این آفت گل رز همان گونه که از نامش پیداست با ایجاد گرده‌های ریز قرمز روی گل‌های رز، زیبایی و سلامت آن‌ها را می‌گیرد.
  • از گونه از گیاه رز در خانواده گلسرخیان این گل نمادین به دلیل نمایش دادن زیبایی و عشق شناخته شده است.
  • آبرسانی خوب به گل ها باعث طولانی تر شدن عمر آن ها می شود.

بیشتر گل های رز گلدانی به حداقل شش تا هشت ساعت نور خورشید در روز نیاز دارند تا بتوانند رشد کنند. نور مستقیم خورشید بهترین است اما اگر گیاه شما در سایه قرار دارد همچنان رشد خود را ادامه خواهد داد فقط با سرعت کمتر. این نوع گل رز نسبت به سایر گروه ها مقاومت بیشتری دارد و به حداقل مراقبت نیاز دارد. گل های رز پلیانتا نسبت به سایر رزها گل های کوچک تری دارند. آنها در مقادیر زیاد ظاهر می شوند و در بیشتر سال باقی می مانند.

گل رز رنگ و بوی عالی به مجالس و خانه میدهد و انرژی مثبت به افراد میفرستد من به شخصه با دیدن و بویدن گل رز سرحالتر میشوم. مینیاتوری از گلستان سعدی که در آن گل سرخ به تصویر کشیده شده‌است. رز بالارونده،[پ ۳۰] برای پوشاندن دیوارهای کوتاه یا آرج گل بکار می‌رود. برخی از انواع آن تنها در یک فصل و برخی انواع آن چهار فصل گل‌دهی دارند. اساسا کوتاهتر بوده و گل هایش فشرده تر و جمع و جور تر از رز هیبرید چای یا گراندیفلورا هستند. این دسته از رزها شبیه به فلوریبوندا هستند ، اما گیاهان کوتاه تر به همراه شکوفه های کوچک تری را دارا می باشند.

لاروها با تغذیه از قسمت‌های داخلی برگ‌ها رشد کرده و به حشرات بدل می‌شوند. رشد این حشرات به‌مرورزمان زیبایی و رشد گیاه را دچار بحران می‌کند. گل رز طاقت پذیری بسیار بالایی به سرما دارد اما اگر بیش از حد دما یخبندان شد برای محافظت از آن روی خاک مالچ استفاده کنید طوری که تنه و ریشه از سرما محافظت شود. اگر دما به پایین تر از ۲۰- رسید پای گیاه، خاک بریزید و دور گیاه خود را برای محافظت پلاستیک بکشید. خزانه قلمه رز را در مکانی بدور از آفتاب خشن قرار دهید و آنها را آبیاری کنید. همینکه صبح دم یک آفتاب ملایم به آنها بتابد خوب است اگر سعی کنید قلمه را با یک نایلون شفاف بپوشانید قدرت قلمه زنی را افزایش می دهد.

توسط گلستان

گلستان عبدی