خانه هوشمند و هوشمند سازی ساختمان الیکا پلاس

از همین رو استفاده از این سنسور ها در سیستم های امنیتی برای تشخیص حرکت انسان و یا ورود های غیر مجاز بسیار رایج می باشد. درصورت ورود شخص غير مجاز به داخل منزل زنگ های هشدار داده ميشود و همچنين در صورت عدم حضور ساكنين در منزل سيستم هوشمند به صاحبخانه SMS ارسال مي كند. آب ارزشمندترین منبع طبیعی است و به همین خاطر داشتن سیستم آبیاری هوشمند علاوه بر آسایش کاربر، از هدر رفتن آب جلوگیری می‌کند. حسگرهای هوشمند بدون هدر دادن آب، گیاهان حیاط یا باغ شما را آبیاری می‌کنند و آبیاری را هنگام بارندگی متوقف می‌کنند. یکی از مزایای این فناوری پیشرفته این است که نیازی به اتصال به هاب مرکزی ندارد. اما برای افراد معمولی با درآمدی معقولانه‌تر، چنین درجه از هوشمندسازی کمی دور از واقعیت و البته فراتر از بودجه‌ی آن‌ها است.

با مشاهده تصویر دوربین و کنترل قفل های هوشمند می توانید درب را برای مراجعه کنندگان باز نمایید. هوشمند سازی مراکز تجاری علاوه براینکه باعث احساس آرامش و ایجاد فضای لوکس برای خریداران می شود، حس امنیت و راحتی را برای مالک فروشگاه به ارمغان می آورد. البته هیچ یک از تجهیزات هوشمندسازی ساختمان به اندازه کلید لمسی هوشمند در معرض دیده شدن نیستند. کلیدهای لمسی هوشمند با رویه های مختلف از جنس پلاستیک، کریستال و چوب در رنگ های متنوع تولید می شوند. نصب برخی از انواع سیستم هوشمند نیاز به تغییر در سیم کشی ساختمان و یا عوض کردن قوطی کلیدها دارد که کاری سخت و هزینه بر است.

  • تنظیم ساعت ها همه در اختیار مصرف کننده است و هر فردی حتی برای اولین بار می تواند این کار را به سادگی توسط مانیتور سیستم هوشمند انجام دهد.
  • انتخاب تجهیزات جانبی مناسب برای بهبود کیفیت منابع انرژی با حذف پیک توان و کاهش هارمونیک.
  • زندگی در یک خانه هوشمند یعنی حتی پرده ها هم در چنین بنایی، نوین شده و نیازی به روش های سنتی برای استفاده از آن نیست.
  • یکی از محبوب‌ترین مزایای خانه هوشمند ایجاد آرامش خاطر برای صاحبان خانه است که به آنها امکان می‌دهد خانه‌های خود را از راه دور کنترل کنند، با خطراتی مانند قهوه‌ساز فراموش شده یا باز ماندن درب ورودی خانه‌هایشان، مقابله کنند.
  • عملیات کنترل شده و خودکار که توسط دستگاه یا سیستم‌های مکانیکی و الکترونیکی صورت می‌گیرد.

خانه هوشمند و هوشمند سازی ساختمان الیکا پلاس

مثلا با افزایش دما تا اندازه ای مشخص سیستم سرمایش خود بخود روشن می شود. همه اجزای خانه هوشمند از طریق کنترل کننده ی مرکزی با هم در ارتباطند و همه فرمان ها به واسطه کنترل کننده مرکزی برای اجزای مختلف خانه ارسال می شود. اطلاعات را از دستگاه های موجود در خانه دریافت کرده و همه چیز را در خانه کنترل می کند. این بخش شامل آماده سازی تابلو برق و جانمایی و سیم کشی ماژول ها، نصب ماژول های پشت کلید با عملکرد سنتی برای کنترل روشنایی ها، نصب کلیدهای سناریوپذیر، نصب موتور پرده برقی، صفحه لمسی و سایر محصولات براساس فضای کارگاه ساختمانی خواهد بود. در این مرحله بر اساس محصولات انتخاب شده توسط کارفرما و پیش بینی یکسری امکانات خانه هوشمند در آینده ، لوله گذاری و سیم کشی پروژه با نظارت کارشناس فنی شرکت پلان انجام می شود.

در اینجا مغز سیستم هوشمند به تمام تجهیزات دسترسی خواهد داشت و همه آنها تحت کنترل کامل مغز اصلی سیستم هوشمند Control4 هستند. شاید برایتان عجیب باشد اما قیمت هوشمند سازی خانه می تواند در حد هزینه ی خرید و نصب یک کلید و پریز هوشمند باشد! اینکه شما قصد دارید چه تعداد سیستم های هوشمند پیاده سازی کنید به طور مستقیم روی هزینه هوشمند سازی تاثیر گذار می باشد. با توجه به اهمیت این موضوع، استاندارد بودن تجهیزات هوشمندسازی ساختمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اپلیکیشن Lifesmart (قسمت دوم)

می توانید اطلاعات بیش تر در این زمینه را در مطلب ارتباط IP تجهیزات KNX در هوشمند سازی خانه مطالعه کنید. یکی از جذابیت هایی که در هوشمند سازی مشاهده می شود، سیستم روشنایی هوشمند است. این سیستم به شما امکان صرفه جویی در مصرف انرژی و راحتی در استفاده را هدیه می دهد. به کمک این سیستم می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کرده و نسل جدیدی از سیستم روشنایی را امتحان کنید.

اپلیکیشن خانه هوشمند

در ادامه‌ی این مطلب به پرسش “خانه هوشمند چیست؟” پاسخ می‌دهیم و ضمن شرح مزایای خانه هوشمند، محصولاتی که برای هوشمند سازی خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد را معرفی می‌کنیم. چنانچه نمی‌دانید خدمات خانه هوشمند چیست، باید در نظر داشته باشید خدماتی که خانه‌های هوشمند تهران و به طبع سایر شهرها ارائه می‌دهند دامنه گسترده‌ای را در بر می‌گیرد. تنوع تجهیزات و لوازم هوشمند سازی ساختمان در تهران بسیار بالا است و با اعتماد به شرکت معتبر که بتواند ضمانت این تجهیزات را به متقاضیان بدهد می‌توان با خیال آسوده هوشمند سازی خانه در تهران را انجام داد. مجموعه آیریک به علت تنوع بالا در تجهیزات هر سلیقه‌‌ای را پوشش می‌دهد؛ به همین منظور متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مجموعه آیریک محصول مورد نظر خود را تهیه کنند.

یخچال‌های هوشمند، ماشین لباسشویی‌ها، ماشین ظرف‌شویی و فرهای هوشمند در حال حاضر وجود دارند. لوازم خانگی کوچکتر مانند قهوه‌ساز و آرام‌پز متصل به سیستم نیز مدتی است که وجود دارد. شما می‌توانید قفل هوشمند را با استفاده از تلفن همراه خود از راه دور کنترل کنید. با این کار می‌توانید بدون نیاز به داشتن کلید به خانه‌ی خود دسترسی داشته باشید و از قفل شدن درها در هر جای منزل و از هر جای دنیا مطمئن شوید. همچنین با استفاده از قفل هوشمند دیگر نیاز نیست نگران رسیدن اعضای خانواده‌ی خود به خانه باشید چرا که هر زمان آنها وارد منزل شوند قفل هوشمند به شما اطلاع خواهد داد. شبیه سازی حضور در سناریوی خروج با روشن و خاموش کردن تصادفی روشنایی ها، باز و بسته کردن پرده ها و حتی روشن و خاموش کردن سیستم صوتی.

رله سوئیچ تک کانال سونوف مدل Sonoff RF

آخرین نسخه نرم افزار به راحتی از طریق نرم افزار قابل بروز رسانی است. با هم در این مسیر خواهیم بود تا آسایش و امنیت را با بالاترین کیفیت بدست آوریم. باس های ارتباطی به راحتی امکان اضافه کردن دتکتور به سیستم را می دهد.

کافی است یک سناریو تعریف کرده و رأس ساعت خاصی، خود خانه موارد بالا را انجام می‌دهد. اسمارت هوم ها خانه‌هایی مخصوص به خودتان هستند و می‌توانید همۀ امکانات آن را بر اساس تمایلات شرکت خانه هوشمند آکو خودتان تغییر دهید. خوراک دهنده ی حیوانات خانگی که متصل به اینترنت هستند می توانند در مراقبت از آنها به شما کمک کنند. به اینترنت متصل می شوند تا به محتوای اپلیکیشن و برنامه مثل ویدئو و موزیک مورد تقاضا دسترسی پیدا کنند. با تکنولوژی آشتی کنید و به خانه دعوتش کنید تا با استفاده از آن، هرآنچه که در منزلتان اتفاق می افتد را ببینید و کنترل نمایید.

توسط گلستان

گلستان عبدی