قیمت پاور کامپیوتر خرید Power روز 10 مرداد آی تی بازار

نویز به وجود آمده، از محدوده مجاز تعیین شده در استاندارد، تجاوز ننماید، که این مورد در کارایی رایانه و همچنین بالا رفتن عمر مفید قطعات متصل به منبع تغذیه تاثیر بسیار زیادی دارد. مطابق با استاندارد، منبع تغذیه دارای ضربه گیر ورودی و لاین فیلتر به همراه خازن های X , Y با علامت درج شده استاندارد باشد. شاید برای شما این مسئله به وجود آمده باشد که صرفاً توان خروجی در منبع تغذیه ملاک مناسبی جهت کارآیی آن می باشد در حالی که نکات مهم دیگری نیز در بحث منبع تغذیه وجود دارد.

  • نویز به وجود آمده، از محدوده مجاز تعیین شده در استاندارد، تجاوز ننماید، که این مورد در کارایی رایانه و همچنین بالا رفتن عمر مفید قطعات متصل به منبع تغذیه تاثیر بسیار زیادی دارد.
  • در این مطلب قصد داریم آناتومی پاور را به‌صورت ساده و خلاصه بیان کنیم تا آشنایی مختصری در مورد ساختار آن به دست آورید.
  • بسیاری از پاور‌های کامپیوتر ۵- و ۱۲- ولت نیز تولید می‌کنند، اما ولتاژهای منفی به ندرت در سیستم‌های مدرن استفاده می‌شوند و برخی از پاورهای جدیدتر حتی ۵- ولت را نیز پشتیبانی نمی‌کنند.
  • قیمت پاورهای ماژولار به طور نسبی از پاورهای نیمه‌ماژولار و مخصوصا غیرماژولار بیشتر است.
  • البته این هم تا حد زیادی به قدرت سخت‌افزاری کامپیوتر شما برمی‌گردد و بعضی مواقع شاید مثلا پاور 600 یا 650 واتی هم برایتان کافی باشد.
با این حال اگر می‌توانید مبلغ بیشتری برای خرید پاور کامپیوتر بپردازید می‌توانید سراغ استانداردهای بالاتر 80 PLUS یعنی استانداردهای 80 PLUS پلاتین و تیتانیوم بروید. برند EVGA‌ حداقل در ایران بیشتر با کارت‌های گرافیکش شناخته می‌شود ولی این برند تولیدکننده اقلام دیگری همچون مادربورد، موس و کیبورد گیمینگ، سیستم‌های خنک‌کننده و البته پاور نیز هست. بر خلاف برخی دیگر از برندها که تمرکزشان را بر تولید پاور گذاشته و پاورهایشان را در سری‌های مختلف تولید کرده‌اند برند EVGA تنها دارای یک سری مشخص برای پاورهایش است که با نام شاخص SuperNova شناخته می‌شوند.

باید بدانید که پاور می‌تواند هم در قسمت بالای کیس  و هم در قسمت پایین کیس قرار بگیرد. برندهای مختلف طراحی‌های متفاوتی دارند و هریک دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. اما بهتر است پاور در قسمت پایین کیس جای گیرد با این روش دمای کاری پاور پایین‌تر می‌آید. در این طراحی هوای خنک از دو محل به داخل کیس مکیده می شود؛ یکی از زیر کیس توسط پاور و یکی از جلوی کیس برای سایر قطعات. ویژگی این نوع طراحی در آن است که دمای کاری پاور، به واسطه کمتر شدن دمای هوای مکیده شده، پایین می آید.

Corsair HX850 Platinum 850W Full Modular PSU

– نام کارخانه تولید کننده به همراه علامت تجاری آن،  بر روی برچسب درج شده باشد. که وظیفه تصحیح هارمونیک های فرکانس خروجی و هدایت و کنترل آنها به مدار PWM را بر عهده دارد. که در فرکانس پایه کار می کند و موج مثلثی جهت استفاده در PWM را تولید می کند. این قسمت از آلیاژهای مختلف آلومینیوم و مس ساخته می شود و به واسطه تعبیه شیارهایی برروی آن جهت عبور جریان هوا، وظیفه انتقال دما از ترانزیستور های سوئیچینگ و همچنین دیودهای SHUTKEY, FAST، به محیط اطراف را بر عهده دارد.

بهترین روش برای حل این مشکل نیز تعمیر پاور کامپیوتر یا خرید پاور جدیدی برای کامپیوترتان است. اگر خلاف آنچه در بالا گفتیم اتفاق بیافتد چه؟ به عبارت دیگر اگر پاور با کابل 24 پینی داشته باشید ولی مادربوردتان 20 پینی باشد آیا امکان اتصال آنها به هم وجود دارد؟ جواب قطعا بله است. بد نیست بدانید در پاورهایی با کابل 24 پین، 20 پین به یکدیگر متصلند و چهار پین باقی‌مانده از آنها جدا. این برای آن است که بتوانید پاور را هم به مادربوردهایی با کانکتور 20 پینی و هم مادربوردهایی با کانکتور 24 پینی وصل کنید. در واقع در مادربوردهایی که کانکتور 20 پینی دارند، آن چهار پین جدای کابل به حال خود رها می‌شوند و همان بخش 20 پینی کابل است که به مادربورد متصل می‌شود. اما در حالت کلی، یک پاور رده پایین را با قیمت‌های کمتر از یک میلیون تومان می‌توانید بخرید، اما اگر به دنبال خرید پاور گیمینگ رده بالا هستید باید هزینه‌ بیشتر از ۵ میلیون تومان بپردازید.

شنیدن صداهای عجیب و غریبی مثل صدای وز وز یا کلیک از پشت کامپیوتر