لاله ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | flowerbook

برگ‌های لاله بلند و شمشیری شکل و به رنگ سبز مایل به خاکستری است. گل لاله با نام علمی Tulipa spp و نام انگلیسی Tulip گیاهی پیاز دار از خانواده سوسنی‌ها است. پروندلبو، لاله‌ها و زنبق‌های ایران و گونه‌های مجاور، ۶.

اگر خواهان نگهداری گل لاله در منزل خود هستید شرایط نور مناسب آن را فراهم کنید و بهترین جا پشت پنجره ی جنوبی است. در کاشت پیاز گل لاله موارد زیر را رعایت کنید تا گل هایی سالم پرورش دهید. کودهای شیمیایینقش به سزایی در رشد همه گیاهان به ویژه لاله ها دارند به شرطی که در استفاده از آن ها نهایت دقت به کار برده شود. هنگام نگهداری از لاله ها و پس از کاشت مجدد پیاز در خاک، باید از پتاس برای تقویت پیاز استفاده کنید. با نزدیک شدن به فصل گلدهی می توانید کودهای سه بیسترا برای تقوبت آن ها به کار ببرید. به خاطر داشته باشید اگر در ترکیبات کود شما آهن وجود نداشت، از دادن کودهای کلات آهنبه آن ها غافل نشوید.

  • خاک آن باید دارای مواد مغذی و از نظر اسیدی بودن خنثی باشد و رطوبت را به اندازه ی متوسط در خود نگه دارد.
  • آیا می دانید که کیفیت پیازها در کاشت گیاهان شما به چه میزان تاثیر دارند؟ پیازهای مرغوب رویش گیاهانی سالم و شاداب را تضمین می کنند.
  • اگر هوای معتدل غیر فصلی باعث رشد زودرس در زمستان شود، خطر آنقدر که به نظر می رسد بزرگ نیست.
  • با خاص ترین گل آرایی می گردید فلوآرت بهترین گزینه می باشد.
  • سالیانه از کمپوست استفاده کنید تا مواد مغذی مورد نیاز برای شکوفه های آینده را فراهم کنید.

لاله ها برای رشد کافی، سالم و سرزنده بودن و تکثیر و نگهداری مناسب به اصولی نیاز دارند که باید آن ها را رعایت کرد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. برای آبیاری گیاه اجازه دهید حدود دو سانت سطح خاک خشک شود بعد آبیاری را انجام دهید. در صورت قرار گیری گلدان در سایه و نرسیدن نور کافی و از طرفی خاک فقیر باعث کاهش گلدهی یا توقف گلدهی گیاه می شود. گل لاله را نماد عشق و عاشقی می‌دانند و مثل گل رز هر رنگ لاله نماد و معنای متفاوتی دارد. این دکتر در موسسه تحقیقاتی واگنینگن یک لاین از این لاله قرمز رقم Red Impression را در رنگ های گوناگون تولید کرد. با فرا رسیدن فصل اسفند و نزدیک شدن به فصل گلدهی شن ها را از روی پیاز برداشته و آبیاری دو بار در هفته را آغاز می کنیم.

پتوس بلک: روش های نگهداری و کوددهی

این پیاز را تنها با قیمت ۲۵۰۰۰ تومان از دمبرگ خریداری کرده و از کاشت آن در منزل خود لذت ببرید. گل فروشی رضوان با دارابودن سابقه 30 ساله، از سال 90 فعالیت خود را در حوزه فروشی اینترنتی گل شروع نمود. این سایت به صورت تخصصی انواع تاج گل ترحیم و ختم را به قیمتهای متنوع ارائه می نماید. انواع تاج گل ارزان به کلیه نقاط تهران و بهشت زهرا ارسال می شود.

اگر در منطقه ی شما بارش مداوم برف و باران وجود دارد، نیازی به آبیاری نیست اما اگر بارندگی وجود ندارد، خاک را تا قبل از یخ زدن زمین و سردشدن هوا، هفته ای یک بار آبیاری کنید. ما در گُل سِتان همیشه گل ها را غنچه تهیه می کنید تا بیشترین ماندگاری را برای شما داشته باشد. ریشه ی اسم آن در زبان انگلیسی یعنی به دلیل شباهت ظاهری گل لاله با کلاه قرمز عمامه‌ای ترک‌ها هست. هنگامی که این گل با ارزش به هلند رسید، توجه بسیاری از مردم را به خودش جلب کرد تا جایی که پدیده ای به نام جنون لاله در هلند به وجود آمد.

سانسوریا مهتابی: فنون نگهداری، تکثیر و کوددهی

زه کشی نامناسب و آبیاری بیش از حد سبب ابتلای گیاه به بیماری‌های قارچی شده و در نهایت گیاه را دچار پژمردگی می‌کند. گلدانی دارای حفرات زه‌کشی متعدد برای این گل انتخاب کنید و فقط گیاه را درصورت خشک بودن خاک آبیاری کنید. نور مستقیم خورشید هم می‌تواند سبب مجله خبری کتاب گل پژمرده شدن لاله شود. به طور کلی به خاطر داشته باشید که لاله در مناطق سرد، تحت نور مستقیم؛ و در مناطق گرم در سایه نسبی رشد خوبی دارد. در آن زمان تقریبا تمام هلندی ها به تجارت پیاز لاله هلندی با سایر کشور ها رو آوردند و خیلی ها در این راه ثروتمند شدند.

http://agriculture-na.ir

اگر در داخل گلدان گل لاله خود را کاشته اید می توانید آن را بیرون کشیده و در جای مناسبی نگه داری کنید. برای این که بتوانید از گل لاله با کیفیت خوب و بالا بهره مند شوید بایستی بدانید که پیازهایی که دارای لکه باشند مناسب نخواهند بود. شما در هر فصلی که بخواهید می توانید پیازهای لاله را خریداری نمایید ولی بایستی تا زمان پاییز صبر داشته باشید. یکی از انواع لاله‌های نادر لاله‌هایی با رنگ سیاه هستند. انواع لاله که به رنگ قرمز هستند را می توان با نام امپراطور قرمز یافت. از موارد دیگر و از ویژگی‌های دیگری که باعث تقسیم شدن گل های لاله به گروه‌های دیگر می شوند ارتفاع آنها می باشد.

روش‌های نگهداری گل لاله

توسط گلستان

گلستان عبدی