پیاز گل لاله قرمز تجهیزات کشاورزی و باغبانی کود کامل و کود بهاره | flowerbook

پیازها را نسبتاً عمیق بکارید – 15 تا 20 سانتیمتر عمق یا حدود سه برابر ارتفاع لامپ. یک سوراخ عمیق‌تر از آن حفر کنید تا خاک شل شود و زهکشی مجله خبری کتاب گل شود. در خاک های رسی، به جای آن به عمق 7.5 تا 15 سانتیمتر بکارید. در آب و هوای سردتر شمالی، آن را در اواخر شهریور یا مهر بکارید.

با گل استکانی یا زنگوله ای بیشتر آشنا شویم

لاله در هلند به وفور کشت و اصلاح نژاد شد و لاله هلندی نام گرفت. مثلا لاله قرمز نشان‌دهنده عشق، لاله زرد نشانه شادی، لاله سفید نشانه عذرخواهی و لاله بنفش نشانه وفاداری است. گل لاله در شعر فارسی هم همواره نماد قلب عاشق بوده است. در داستان شیرین و فرهاد آمده است که بعد از مرگ فرهاد از هر قطره خون او یک لاله سرخ روییده است. به همین دلیل لاله سرخ را نماد عشق بی‌پایان عاشق به معشوق می‌دانند.

http://agriculture-na.ir

گل لاله، جز 10 گل برتر در دنیا است، این گیاه توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. این گیاه دارای 150 گونه متفاوت است که هر یک از گونه ها ظاهری منحصر به فرد و نمادی متفاوت دارند. رنگ‌بندی انواع گل لاله بسیار متفاوت و چشمگیر است که هر فرد با هر سلیقه و متناسب با هر نمادی که مدنظر خود است می‌تواند این گیاه را خریداری کند. اگر به دنبال روش تکثیر گل لاله هستید و یا راه های نگهداری از آن را بلد نیستید در این مقاله به این موضوعات اشاره کرده‌ایم. دمای ایده‌آل برای ریشه‌دهی ۹ درجه و برای رشد ۱۸-۱۵ درجه سانتیگراد است.

نور:

دمای بالا برای محیط باعث ايجاد مشکل در گل دهی می شود. آبیاری گل لاله در گلدان باید به طور منظم و به طور متوسط انجام شود. به طوری که همیشه خاک مرطوب باشد ولی خيس بودن و آب زیاد به گل باعث پوسیدگی ریشه می شود. اگر این گل در فضای آزاد کاشته شود یک مرتبه که آبیاری انجام شد تا فصل بهار و زمان گل دهی به آب نیازی نیست.

  • در بهار، زمانی که برگ ها ظاهر می شوند، لاله خود را با همان غذای پیاز یا پودر استخوانی که در زمان کاشت استفاده می کردید، تغذیه کنید.
  • نیاز رطوبتی بالایی ندارد و رطوبت نسبی منزل برای رشد و شکوفایی گیاه کافی است.
  • اگر دمای محیط خیلی بالا باشد گلدهی گل لاله به مشکل می‌خورد.
  • این گل دارای رنگ‌ های گوناگون و بسیار زیبایی است که توجه افراد بسیاری را در جهان به خود جلب کرده است.

این گل با اینکه زیبایی خاصی دارد از آن می توان برای تولید داروهای خواب آور برای کسانی که خواب راحتی ندارند استفاده نمود. شما عزیزان بایستی در مواجهه با ریشه این گل با آگاهی و توجه بسیار رفتار نمایید چرا که سمی است. اگر منطقه‌ای که قصد کاشت گل لاله را در آن دارید سرد باشد به دلیل رطوبت بسیاری که در آنجا ممکن است باشد می توانید پیازهای خود را از دل خاک بیرون کشیده و در انبار نگه دارید. بعد از اینکه گل از بین رفت باید پیاز آن را از خاک درآورده و ساقه ی آن را برید. پیاز در یک مکان خشک و تاریک نگهداری شود و سال دیگر دوباره آن را بکارید. سازگار نبودن پیاز این گیاه به رطوبت باعث می شود خاک سبکی برای آن در نظر بگیرید که زهکشی نیز شده باشد.

لاله های قرمز

اگر هوای معتدل غیر فصلی باعث رشد زودرس در زمستان شود، خطر آنقدر که به نظر می رسد بزرگ نیست. با این حال، اگر دمای سرد زمستانی بازگردد، ممکن است رشد را به تاخیر بیندازد. برف در این مورد واقعا مفید است، زیرا می تواند شاخ و برگ را از سرمای شدید عایق کند. هر زمان که احساس کردید خاک گلدان خشک شده است، می‌توانید لاله را آبیاری کنید.

گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. گل لاله با تنوع زیاد رنگ‌هایش یک انتخاب عالی برای فرش کردن باغچه خانه شماست. در واقع گل لاله از ایران به ترکیه برده شده و از آن جا به سراسر جهان رسیده است.

این گل از گروه سوسنیان به شمار می‌آید و در این زمره جای می گیرد. محل اصلی رویش لالهٔ خودرو در آسیای مرکزی در نظر گرفته می شود. در مورد نگه داری و کاشت گل‌های زیبای لاله بایستی بدانید که خاک گل لاله باید از زهکشی درستی برخوردار باشد. پس بهتر است این پیازها در خاکی غنی و سبک کاشته خاک هایی که دارای مقدار مساوی ازت- فسفر – پتاسیم هستند مناسب می باشد. در این مطلب از وبلاگ آکادمی آموزش گل آرایی علی ولی به معرفی گیاه زیبای… گل لاله در دمای 15 تا 18 درجه رشد خوبی دارد و در برابر سرما مقاوم است.

توسط گلستان

گلستان عبدی