گل لاله بانی گل هم نشین گل های من | flowerbook

بخشهای جدا شده را به خوبی بررسی کنید و هر قسمتی را که به نظر نرم و دفرمه می‌آمد از آن جدا کنید. در نهایت پیازهای جدا شده و پیاز مادر را در عمقی 3 برابر اندازه پیاز، مجدد بکارید. پیاز را از گلدان خارج کنید و به کمک یک بیلچه باغبانی، خاک های چسبیده به پیاز را به خوبی پاک کنید. سپس پیازهای کوچک به پیاز اصلی را با دقت جدا کنید، باید آنها را محکم بشکنید. غذای گل به صورت پودری و مایع در بازار موجود می باشد می‌تواند در خانه غذای گل (فلاورفود) هم درست کنید. برای طولانی تر شدن عمر لاله ها، توصیه می‌کنیم که غذای گل به آب اضافه کنید.

اگر می‎‌خواهید چند پیاز را در یک گلدان گلدان بکارید باید از گلدان بزرگتر استفاده کنید. قبل از کاشت باید یک سوم گلدان‌ها با خاک مناسب پر شود. بعد از کاشت آبیاری کنید و گلدان را در مکانی خنک قرار دهید. بعد از جوانه زدن بهتر است گیاه به مکان گرم‌تری برده شود تا به گلدهی برسد. اگر دمایی که برای نگه داری ریشه پیازهای گل لاله در نظر دارید بیشتر باشد ممکن است باعث شروع شدن انواع بیماری‌های قارچی شود.

گل لاله از خانواده سوسنی‌ها و گیاهی پیازدار است که از تنوع بالایی در رنگ و شکل برخوردار است. این گل بیش از 160 گونه دارد که در سراسر جهان یافت شده‌اند. در مناطق سردسیری می‌توان لاله را به صورت دائمی پرورش داد. اما در مناطق گرمسیری قبل از کاشت ابتدا باید سوخ ها(پیازها) با سرما تیمار شوند.یکی از انواع لاله های مشهور ایران، گل لاله واژگون است که زیبایی فوق العاده ای دارد.

http://agriculture-na.ir

در آب و هوای گرم، گل ها در صورت محافظت در برابر آفتاب گرم بعد از ظهر، ماندگاری بیشتری خواهند داشت. این بدان معناست که باید انتظار داشت لاله سال به سال برگردد و شکوفا شود. بیشتر دوستداران مجله خبری کتاب گل، خود را راضی می دانند که آن را به صورت سالانه در نظر بگیرند و هر پاییز دوباره کاشت کنند. در اطراف دامنه کوه‌ها در کشور عزیزمان ایران گل‌های لاله با زیبایی پر شکوهی منطقه را عطرآگین کرده‌اند.

  • اگر دمایی که برای نگه داری ریشه پیازهای گل لاله در نظر دارید بیشتر باشد ممکن است باعث شروع شدن انواع بیماری‌های قارچی شود.
  • ممکن است در هر زمان از سال بتوانید پیاز لاله را تهیه کنید اما تا پاییز برای کاشت آنها صبر کنید.
  • برای طولانی‌ترین عمر گلدان، ساقه‌های گل لاله را به صورت مورب برش دهید، سپس دو سوم بالای گل‌ها را در قیف روزنامه بپیچید و به مدت یک یا دو ساعت در آب خنک قرار دهید.
  • رنگ صورتی در لاله نماد درک متقابل و نقطه نظرات مشترک است.
  • در واقع پیازها باید به صورت اریب در خاک قرار گیرند نه کاملا صاف و ایستاده.

لامپ ها سیستم ذخیره‌سازی کامل خودشان هستند و حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز برای یک سال هستند. از مواد ارگانیک، کمپوست یا یک غذای لامپ با زمان آزادسازی متعادل استفاده کنید. بنابراین، بسیاری از باغبانان آنها را به عنوان یک ساله رفتار می کنند و هر پاییز پیازهای جدیدی می کارند. آب و هوا و خاک آمریکای شمالی نمی تواند شرایط باستانی آناتولی و جنوب روسیه را در زمان تولد آنها تکرار کند. باغبانان در مناطق کوهستانی غربی ایالات متحده به این آب و هوا نزدیک تر می شوند و ممکن است موفقیت بیشتری در ماندگاری لاله های خود داشته باشند. بعد از چند ماه، می‌توانید پیاز جوانه زده را به مکانی روشن ببرید و آن را پرورش دهید.

از پیازهایی که به هنگام کاشت گل هلندی استفاده می کنند به مدت دو سال فقط کاربرد دارند. اگر به دنبال پیازی هستید که هر سال بتوانید از آن استفاده کنید از پیاز لاله ایرانی استفاده نمایید. گیاهی برای پروش دادن در گلدان مناسب است که پیاز درشت و ساقه های گل کوتاهی داشته باشند محیط مناسب برای پیازای گیاه در حدود سانتیمتر است. توجه کنید گونه هایی که ساقه های بلند و پیازهایی کوچکی دارند بیشتر برای کاشت در باغ و باغچه مناسب هستند.

تا جایی که در نقاشی‌های آن دوره بارها تصویر لاله را شاهد هستیم. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به رام گل می باشد و هرگونه کپی پیگرد قانونی دارد. موز از میوه های محبوب، پر طرفدار و لاکچری به شمار می رود که طعم دلچسب و خوشمزه ای دارد که بسیار گوشتی است و خواص بسیاری برای سلامتی دارد.

طرز کاشت گل لاله:

پس از زرد شدن شاخ و برگ و از بین رفتن آن، می توان آن را هرس کرد. پیازهای گل لاله را در پاییز بکارید ، 6 تا 8 هفته قبل از اینکه یخبندان سخت و یخبندان زمین پیش بینی شود. اگرچه لاله از طریق کاشت دانه نیز تکثیر می‌شود، اما رایج‌ترین و بهینه‌ترین راه برای تکثیر لاله تقسیم کردن پیاز اصلی است. برای این کار باید پیاز لاله را بلند کنید و پیازچه‌های کوچکی را که به پیاز مادر متصل هستند، از آن جدا کنید.

پیاز لاله از چندین فلس در داخل خود تشکیل یافته است که این فلس ها در برابر زیان های وارده یک دیگر را محافظت می نمایند. ولی اگر از پیاز لاله ایرانی استفاده کنید هر ساله‌ می‌توانید از پیاز آن استفاده کنید. روش کاشت گل لاله به این صورت که پیاز مرغوب گل لاله را در گلدان یا زمین مد نظر می‌کارند. از لحاظ گیاه شناسی انواع گل لاله به دو گروه بزرگ لاله های پرورشی و لاله های خودرو تقسیم می شود. گل لاله گلی زیبا و جذاب و محبوب از خانواده سوسنی ها و یک گزینه ی عالی برای باغچه هاست. یکی از انواع لاله که در ایران مشهور است گل لاله واژگون با زیبایی فوق العاده است.

از جدیدترین محصولات بانی گل زودتر از دیگران باخبر شوید!

توسط گلستان

گلستان عبدی