گارانتی باتری ماشین: آموزش فعالسازی گارانتی برندهای مختلف-مستر انرژی پلاس

این اختلال معمولا به دلیل سوئیچ نمودن بار در مراکز فرعی و یا به یکباره خاموش شدن دستگاه‌های توان بالا و یا پرمصرف بوجود می‌‌آید. همچنین اتصال کوتاه و عدم توجه به سایز مناسب کابل‌های برق نیز از عوامل ایجاد آن می‌باشند. معمولا جهت فراهم شدن رگولاسیون ولتاژ مناسب در خروجی در این طراحی از ترانسفورمرهای tap changing نیز استفاده میشود.در مقایسه با توپولوژی standby تجهیزات فیلترینگ بیشتری تعبیه شده و ناپایداری خروجی و نویزهای سوییچینگ نیز کاهش یافته است . انرژی ذخیره شده برای تامین تغذیه این بار عموماً به صورت باتری است که ممکن است برای تامین توان تجهیزات به مدت زمان مشخصی که از چند لحظه تا چند ساعت است ، مورد نیاز باشد . این فاصله زمانی معمولاً تحت عنوان زمان انرژی ذخیره شده یا زمان انرژی پشتیبانی شناخته می شود . عبارت است از قطع کامل جریان برق و در هنگام وقوع آن منبع نیروی برق کاملا از کار می افتد .

راهكارهاي اضافي یو پی اس

یو پی اس‌ها علاوه بر فراهم نمودن نیروی برق کاربردهای دیگری نیز دارند که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد. هیچ گاه بر روی سوراخ های تهویه برچسب یا اجسام دیگری قرار ندهید زیرا باعث داغ شدن یو پی اس میشود که طول عمر ان را کاهش میدهد. در بعضی از مواقع نیاز است که باتریها بصورت سری موازی به هم متصل گردد. بطور مثال یک UPS به توان ۱۰ کیلو ولت آمپربا ولتاژ۲۴۰ ولت DC داریم که دارای ۲۰عدد باتری ۱۲ ولت ۱۰۰آمپر به هم سری شده اند . حالا که نیاز داریم بک آپ تایم آن دو برابر شود در این حالت باید ۲۰عدد باتری ۱۲ ولت ۱۰۰آمپر دیگر با هم سری و در نهایت با باتری های قبلی موازی نماییم که ولتاژ ۲۴۰ ولت و با ظرفیت ۲۰۰ آمپر ساعت گردد . یکی از معیارهای مهم جهت خرید یوپی اس، بررسی بحث مدیریت آن توسط نرم افزار مرتبط با یو پی‌اس می‌باشد.

این کار به تخصص و تجربه کافی نیاز دارد و در صورت عدم رعایت موارد فنی و ایمنی می‌تواند برای فرد تعویض‌کننده باتری و خود دستگاه خطرآفرین باشد. آیا خودمان می توانیم باتری یو پی اس را تعویض کنیم؟ بله با آموزش های گام به گام همراه با تصاویر و فیلم و با رعایت نکات گفته شده در این مقاله به سادگی می توانید این کار را انجام دهید. باتری های یو پی اس عموما بصورت سری به یکدیگر متصل می شوند بنابراین برق باتری ها مستقیم DC می باشد و در کابینت های با ولتاژ بالاتر از 100ولت خطر برق گرفتگی به شدت افزایش می یابد. درصورتیکه اطلاعات این صفحه برای انتخاب مناسب ترین دستگاه یو پی اس برای کسب و کار شما کافی نباشد، همکاران ما با استفاده از تمام تجربیات خود، شما را برای برگزیدن ups مناسب راهنمایی خواهند کرد.

ملاک محاسبه زمان گارانتی تاریخ انقضای گارانتی بوده که با یکی از دو روشی که در بند بالا توضیح داده شد قابل استعلام می باشد. در صورت سپری شدن تاریخ مورد نظر، باتری خارج از شرایط گارانتی خواهد بود. در صورت بروز مشکل در باتری‌های صبا باتری، می‌توانید با در اختیار داشتن برگه گارانتی به مراکز خدمات پس از فروش صبا باتری مراجعه کنید تا از خدمات گارانتی این باتری بهره‌مند شوید. استفاده از پیامک به شماره (۲۰۰۰۳۷۳۹) با تلفن همراه خریدار, که این نوع فعال سازی راحت ترین نوع میباشد که فروشگاه ایران باتری آن را تایید مینمایید. اکثر ups ها خود شارژر دارند و برای شارژ باتری ها نیاز به شارژر خارجی نیست. لازم به ذکر است که نیکل و کادمیم هر دو از عناصر بسیار سمی و خطرناک هستند و فرایند بازیافت این مدل باتری بسیار هزینه بر است و خود باتری نیاز به تعمیر و نگهداری دوره ای دارد.

ادامه راهنمایی در حیطه خرید یوپی اس

از مزایای شارژر اتوماتیک این است که پس از شارژ کامل باتری، جریان را به صورت خودکار قطع کرده و مانع از آسیب دیدن باتری یو پی اس www.mrenergyplus.com می شود . باتری های ups از نوع سیلد لید اسید ساکن هستند یعنی باید در جای ثابتی نصب شوند در حالی که باتری های خودرو طوری ساخته شده که میتواند در حال حرکت کارکنند و کاملا برای خودرو مناسب هستند. همچنین صفحات به کار رفته در باتری خودرو به گونه اس که می تواند جریان زیادی را در لحظه برای استارت خودرو تامین کند ولی باتری های یو پی اس جریان کمی را در مدت زمان طولانی تر در اختیار مصرف کننده می گذارد.

  • به طور کلی ، مدل یو پی اس ها از لحاظ ساختار طراحی در یکی از سه حالت , Line interactive (لاین اینتراکتیو یا در تعامل با خط) ,Off-line On-line قرار می گیرند .
  • همچنین بدلیل ثابت بودن توان الکتریکی دستگاه مصرف کننده، افت ولتاژ سبب افزایش کوتاه مدت جریان شده و به تبع آن باعث کم شدن راندمان و کوتاه شدن عمر دستگاه مصرفی می‌گردد.
  • ۷٫ سعی شود کلیدها و ابزار سوئیچ و کنترل یو پی اس در یک مکان باشد .
  • همچنین اگر در نقاط اتصال الکترودهای باتری رسوب و سولفاته زیادی وجود داشته باشد به احتمال زیاد عملکرد باتری مطلوب نمی باشد و بهتر است باتری مذکور تعویض گرد.
گارانتی باتری ماشین: آموزش فعالسازی گارانتی برندهای مختلف-مستر انرژی پلاس در نصب باتری یو پی اس به صورت موازی، ولتاژ ثابت است و جریان افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در اتصال ۶ باتری ۱۲ ولت صد آمپری، ۶ ولت و ۶۰۰ آمپر خروجی خواهیم داشت. نحوه موازی کردن باتری یو پی اس به این صورت است که قطب‌های همنام را به یکدیگر متصل می‌کنیم. کاهش یا افزایش ناگهانی ولتاژ، تغییر فرکانس، انواع اعوجاج لحظه ای یا دایم، نمونه‌هایی از مشکلات ایجاد شده بر روی شبکه‌های برق شهری می‌باشند.

روند حفاظتی یو پی اس

حال، مقدار ظرفیت هر باتری باید چقدر باشد؟ از آن‌جایی که سه باتری به صورت سری قرار داده شده‌اند، جریانی که از آن‌ها می‌گذرد با هم برابر است. بنابراین، ظرفیت هریک از باتری‌ها باید برابر با 59.52 آمپر-ساعت باشد. بنابراین، نزدیکترین ظرفیت بزرگتر از آن، یعنی 65 آمپر-ساعت را انتخاب می‌کنیم. اکثر ژنراتورها انرژی لازم را از پروپان، گاز طبیعی یا گازوئیل تامین می‌کنند. گازوئیل محبوب‌ترین سوخت برای ژنراتورهای صنعتی است، زیرا ذخیره‌سازی آن آسان و خرید آن مقرون به صرفه است. همچنین نسبت به پروپان و گاز طبیعی کمتر قابل اشتعال است و به ازای هر گالن، بیشتر می‌سوزد؛ یعنی ژنراتورهای دیزلی می‌توانند با هر بار تامین سوخت، به مدت طولانی‌تری نسبت به سایر ژنراتورها کار کنند.

توسط گلستان

گلستان عبدی